netwerk vraagt wachtwoord :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vicee

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2006
hallo, ik heb een netwerk gemaakt tussen mijn laptop en mijn bedraade pc, maar als ik op via mijn pc in de laptop wil komen word er om een wachtwoord gevraagd.
Als ik vanaf de laptop in mijn pc wil zegt deze dat ik geen machtiging heb..
Wat kan ik hieraan doen?

Laatst bewerkt:
ja voor zover ik weet wel.
weet niet hoe of waar ik dat kan checken

Als ik het groed begrijpt is je pc al wel zichtbaar in de werkgroep? Zet even op beide pc's de firewall uit en probeer het nog eens. Anders vermoed ik tog dat je tog te weinig rechten hebt op je laptop. En voor dat probleem met je pc: dat 'wachtwoord vragen' kan je normaal uit zetten door naar 'systeembeheer' te gaan vervolgens naar 'lokaal beveiligingsbeleid' en daar te klikken op 'beveiligingsopties' in 'lokaal beleid' en het "gebruik van lege wachtwoorden beperken tot aanmelden op de console' in te schakelen.

Start - Configuratiescherm - gebruikersaccounts

hier staan dan alle accounts op je pc/laptop en de rechten van elk account
je kan dit verandere door op een account te klikken en dan het type account wijzigen te selecteren

lege wachtwoorden

Hoi,

Even via 'systeembeheer' naar 'lolale beveiliginstinstellingen' gaan en daar bij 'beveiligingsopties' de derde regel ivm lege wachtwoorden op uitschakelen zetten bij beide pc en voor de zekerheid even opnieuw opstarten en dan zou het moeten lukken denk ik.

groeten,
Danny

En voor dat probleem met je pc: dat 'wachtwoord vragen' kan je normaal uit zetten door naar 'systeembeheer' te gaan vervolgens naar 'lokaal beveiligingsbeleid' en daar te klikken op 'beveiligingsopties' in 'lokaal beleid' en het "gebruik van lege wachtwoorden beperken tot aanmelden op de console' in te schakelen.

Is dit niet hetzelfde?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan