Netwerk wíl gewoon niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
De frustraties zitten even hoog. Het wil gewoon niet vlotten!

Na het opstarten van Windows heb ik bijna nooit gewoon verbinding met mijn netwerk.
Het is een soort kringloop die zich zo zes keer achter elkaar kan herhalen. Bakken met
tijd gaan hieraan verloren en ik hoop dan ook dat iemand me kan helpen met het oplossen
van dit vervelende probleem.

Ik start mijn computer op. De sidbar springt erin en Windows behoort verbinding te maken
met het netwerk. Dit gebeurt niet. Dus ik maak handmatig verbinding.

Afbeelding%20(8).jpg

Hoera! We hebben verbinding met het netwerk.

Ik wil mijn e-mail binnenhalen / aanmelden bij MSN Messenger / een website bezoeken.
Dit duurt heel lang en de verbinding blijkt weer weggevallen te zijn.

De netwerkstatus is 'Verificatie proberen' en dit geeft hij tot in het oneindige door.
Afbeelding%20(6).jpg

Ik verwijder het netwek uit de computer, waarbij de status van de netwerkverbinding gewoon
'Verificatie proberen' blijft. Vervolgens schakel ik de netwekkaart uit en weer in, verbind
ik met het netwerk, voer de netwerksleutel in en ben ik weer verbonden. Na een aantal
seconden 'Identificeren' ben ik verbonden met het lokale netwerk, maar negen van de
tien keer niet met het internet.

In het laatste geval schakel ik de netwerkkaart weer uit, en maak weer opnieuw verbinding.
Soms moet ik dit zo zes keer doen.

Soms lijkt het er dan op dat ik eindelijk verbinding heb met het internet. Maar schijn
bedriegt: weer probeer ik gebruik te maken van het internet en weer valt de verbinding weg.
Opnieuw 'Verificatie proberen'. Zonder resultaat.

Hieronder nog wat screenshots van vensters die verschijnen.
Hopelijk geeft dit extra informatie.

Afbeelding%20(1).jpg

Afbeelding%20(2).jpg

Afbeelding%20(3).jpg

Afbeelding%20(4).jpg

Afbeelding%20(5).jpg

Afbeelding%20(7).jpg

De router is een Linksys WRT350N. De computer heeft een ingebouwde ABG-netwerkkaart van Intel.

Laatst bewerkt:
ik het hetzelfde probleem met wireless G point wap54g-eu

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde als jij maar dan met de wap54g-eu van linksys. Ik heb op mijn vaste pc (windows xp) met netgear een perfecte draadloze verbinding met linksys, maar op mijn nieuw aangeschafte laptop (windows vista) krijg ik alleen lokale verbinding met linksys. Hij wil het internet niet op. De wachtwoorden bij pc en laptop zijn identiek aan die van linksys. Ik heb firewall uitgeschakeld. Helpt ook niet. En verder ben ik helemaal niet technisch! Heeft iemand de oplossing?

Karin

Bedankt Harry! Heb het gedownd en uitgevoerd, maar wat dan? Wat moet ik ermee doen?

geen verificatie, maar lokaal verbonden

Hai,

Bij mij staat er een andere melding, nl. dat hij lokaal toegang heeft, met perfecte verbinding (95%!). Hebben we dus toch een ander probleem blijkbaar. De PSP geeft ook dezelfde fout, komt ook het internet niet op via de router. Ligt dus echt aan linksys, lijkt mij. Ik ga ze morgen proberen te bellen, want ik word er gek van!

Inmiddels gebeld met linksys. Goed geholpen. Men nam er veel tijd voor. Einduitslag: het g-accesspoint apparaat dat ik heb kan helemaal niet met mijn kabelmodem samengaan omdat mijn kabelmodem maar 1 ip adres uitgeeft. Het advies: g-access point omruilen. Vervangen door een linksys wrt54gc en dan moet het lukken. Had ik maar eerder gebeld... succes met jouw probleem. Ik hoop dat je er snel uitbent.

Karin

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan