netwerk wachtwoord beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
hoihoi ik heb een vraagje.

ik heb een netwerk waarvan 1 laptop via draadloze verbinding maakt.

als ik nu bestanden wil uit delen met elkaar kun je dat zo doen maar is het misschien mogelijk dat je zn windows inlog scherm krijg dat je een wachtwoord moet op geven om in die computer te komen? zoja hoe stel ik dat in voor beide computers?

beide comp werken op windows xp

alvast bedankt gr mike:thumb:

Als je op beide computers het zo insteld dat je in moet loggen voordat je in windows kan komen, dan zou je automatisch dat inlogscherm moeten krijgen.

hoihoi dat bedoel ik niet .

het is beetje moeilijk uitleggen denk ik maar ik bedoel dus:

ik heb 2 computers met internet en netwerk waarvan 1 laptop is en draadloos is.

nu heb ik op de andere computer een map staan met documenten.

nu wil ik vanaf de laptop die documenten van de andere computer afhalen en dat kan ook

maar wat ik bedoelde was is op het moment dat je naar die andere computer gaat voor netwerk dat die dan zn windows log scherm krijg dat je gebruikersnaam en wachtwoord moet in geven.

soms kom je ze wel eens tegen zn klein blauw schermpje met een poppetje erin en een sleutel.
ik heb ff gegoogle en kwam dit plaatje tegen:

http://ludit.kuleuven.be/info/proxy/images/IE_proxy_inlog.gif

zn schermpje bedoelde ik.

hoop dat je snap wat ik een beetje bedoel:D

alvast bedankt gr mike:thumb:

Laatst bewerkt:
wat ik bedoelde was is op het moment dat je naar die andere computer gaat voor netwerk dat die dan zn windows log scherm krijg dat je gebruikersnaam en wachtwoord moet in geven

Is dat je huidige situatie, of wil je dat bereiken?

Als dat is wat je wilt bereiken lijkt het mij het makkelijkst om een webservertje op te zetten.

*ps*

Wanneer je via extern buroblad contact wilt maken met een pc met meer dan één gebruiker dan krijg je al een dergelijk scherm, al weet ik niet of dat is wat je zoekt...

Laatst bewerkt:
dit wil ik bereiken :) als dat zou kunnen. en als het toch niet bevalt dat ik het weer terug kan draaien

ps als dat wel aan te passen is blijft dan wel printer in netwerk?zonder code in te voeren?

gr mike:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan