netwerk webcam delen kan dat

Status
Niet open voor verdere reacties.

a194645

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
zou ik mijn webcam kunnen delen op mijn netwerk zoals mijn printer ?

ik werk in de woonkamer met men laptop als ik moet printen ga ik via mijn netwerkje naar de printer die aangesloten is op de pc op mijn bureau , daar hangt ook een webcam aan met zicht op mijn oprit , nu zou ik graag die webcam net zoals mijn printer delen zodat ik vanuit de woonkamer door de webcam kan zien

kan dit ? en hoe ?

alvast bedankt

Er is redelijk veel software die iedere zoveel seconde een snapshot van je webcam naar een webserver upload. Als je die webserver dan ook lokaal draait werkt het.

Een andere methode is met videolan (vlc). Deze kan op meerdere manieren live video streamen over je netwerk. Dat werkt dus strakker dan via een geupload plaatje op een webserver.
Vlc ondersteunt iig rtsp en rtp en ik meen dat hij ook kan capturen van windows video apparaten. Dus je moet dan vlc als server draaien op je compu met cam en als client op je andere compu.
http://www.videolan.org/vlc/streaming.html

Enig nadeel is dat vlc gratis is :P

De server component van vls kan je dacht ik beter niet gebruiken. Je kan beter op beide compus vlc gebruiken

dropl, bedankt al voor je reactie , ik ga dit proberen.

maar als ik het goed begrijp kan ik niet gewoon mijn webcam benaderen zoals ik men printer benader

alvast bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan