Netwerk weer instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goselink

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2005
Hallo wij hebben @home. Destijds heeft een jongen ons netwerk geinstalleerd via een HUB. Dat koste nogal wat maar we kwamen er zelf niet uit. Wel wat de kabels betrof maar de rest niet. Nu is onze hoofd pc geformateerd en je raad het al..........we kunnen het netwerk niet meer aan de gang krijgen. De pc's in de slaapkamers is niets aan veranderd en de printer delen werkt nog steeds. Wie kan ons helpen zodat we weer internet in de slaapkamers hebben. Het zou erg zonde zijn als we weer iemand moeten laten komen want ze vragen voor het eerste uur 35 euro terwijl ze de vorige keer binnen 10 minuten klaar waren.

Oh we hebben XP

Groetjes.

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat het internet via de hoofd pc verdeeld wordt. Voer de wizard netwerkinstelling eens uit op alle computers. Daarmee kun je precies aangeven hoe alle computers verbinding met internet moeten maken, waarna alles vanzelf wordt ingesteld.

Op de hoofdpc kan je gewoon bij de eigenschappen van de internetverbinding het delen van de verbinding inschakelen. erg makkelijk.
Mag ik je trouwens adviseren om een router te nemen, dan hoeft de hoofdpc niet aan te blijven staan voor de andere pc's, die hebben dan altijd internet, wat er ook met een andere pc gebeurt. Een router heb je al vanaf zo een 25 euro, maar een iets duurder type scheelt je een hoop ellende qua instellingen en zo, dat is in het algemeen gewoon alles inpluggen en het moet werken.

Hoi nou een router heb ik hier ongebruikt in de kast liggen. 38 euro. Konden we al helemaal niet aan de praat krijgen:). Die jongen had hem op een gegeven moment wel aangesloten en liet de router werken als een HUB, op de een of andere manier. Dat werkte voor geen meter moesten soms 4 a 5 keer alles pc's weer uit doen en weer opnieuw opstarten. Weer iemand laten komen en een HUB genomen. Wel makkelijk zo hebben we ook controle over de kids dat die niet stiekum 's nachts kunnen internetten omdat de hoofdpc dan aan moet staan. We hebben trouwens @home. Ik weet niet of dat iets uitmaakt nog?

Als het een roputer is met ingebouwde modem, is het een kwestie van de router op een pc aansluiten, de router benaderen, alle gegevens van @home invullen en het zou moeten werken.
Als het geen ingebouwde modem heeft, dan zou het in feite nog makkelijker moeten zijn.
Zorgen dat de modem zelf de verbinding in stand houdt, dan de router aansluiten, vervolgens met een FLATcable (dus geen crossed link) de pc's aansluiten, iedere pc laten opnemen in het netwerk en het zou moeten werken. De laatste stap zou eigenlijk niet eens nodig moeten zijn, dat hoort de router al te doen.
Als je vervolgens de kids van het internet af wil hebben, trek je gewoon de betreffende netwerkkabels los :evil:
Woon je vlakbij Zoetermeer? Ik ben veel goedkoper dan €35,-... doe maar een paar koude flesjes met gele inhoud :D

Dan kan ik toch zeker ook adviseren om te proberen de router aan de praat te krijgen. Op een router kun je vaak ook instellen dat er na een bepaalde tijd geen internet meer gebruikt mag worden. Het grootste voordeel is inderdaad dat de hoofd pc niet aan hoeft te staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan