Netwerk weg na veranderen kanaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hedmeel

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2009
Hallo,
Op aanraden van een kennis heb ik zojuist het kanaal van ons digitaal netwerk veranderd. Ik heb in inSSIDer gekeken en besloten van kanaal 13 naar 8 te gaan. Sinds ik dit echter heb ingesteld en toegepast is het draadloze netwerk niet meer te vinden en kan ik niet meer online. Ik kan dus ook niet meer om de verandering terug te draaien.

Wie kan me hier mee helpen?

Ik kan dus niet in mijn router komen via 192.168.1.1. En als ik ipconfig/all opzoek krijg ik m'n gateway ook niet te zien. (Kan nu geen printscreen uploaden maar er staat iets van media disconnected en tunnel adapter).

Je zult even opnieuw in moeten loggen op je netwerk.
IK neem aan dat jij je eigen netwerk wel kunt zien.

Heb je de pc/laptop bekabeld aan de router hangen nu? Daar moet je wel kunnen inloggen.

@Palomino Nee, ik kan hem zelf dus ook niet zien, niet bij de draadloze netwerken, noch kan ik in de router komen.

@Winchris Nee, de router staat in de kamer van een huisgenootje die niet thuis is momenteel.

Dit krijg ik trouwens te zien als ik de ipconfig opzoek, waarschijnlijk waardoor ik niet in de router kan komen via de gateway 192.168.1.1?

ipconfig.png

Als je draadloos geen verbinding krijgt met de router, dan zal je toch met een kabel moeten verbinden. Dat is dan nog de enige manier.
Zodra je met de kabel verbonden bent zul je wel weer de router in kunnen stellen op het juiste draadloze kanaal.

Enige wat ík zou proberen is via Netwerkcentrum -> "Draadloze netwerken beheren" (in de linkerkant kantlijn) de huidige verbinding weggooien.
Dan de pc herstarten, opnieuw scannen naar aanwezige/zichtbare netwerken. Als het netwerk er dan (weer) niet bijstaat dan zou ik verwachten dat de router momenteel niet bereikbaar is, en zul je (dus) moeten wachten totdat je er bedraad bij kunt om alles nog eens na te kijken.
Ook kan het zijn dat je de router eerst aan- en uit had moeten zetten om de wijziging door te voeren.

Tijs.

Probleem is opgelost! Een reset van de router bleek voldoende te zijn :) Bedankt voor het meedenken in ieder geval allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan