netwerk wel internet niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansih

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2002
ik heb mijn @home aansluiting verhuisd en kan nu niet meer via mijn laptop op internet ik heb een pc met twee netwerkkaarten en laptop met een netwerkkaart beide machines draaien met win xp het interne netwerk werkt prima ik kan van beide machines alle gedeelde mappen van elkaar benaderen ook heb ik al geprobeerd met uitgeschakelde firewall ik heb voor zover mijn kennis rijkt alle instellingen geprobeerd maar ik zie vast iets over het hoofd wie kan mijn helpen

Heb je de internetverbinding wel gedeeld op de internetcomputer en staat op de laptop de internetcomputer wel als gateway ingevuld?

netwerk internet

ja via de pc heb ik geen probleem alleen via de laptop kan ik niet internetverbinding krijgen

internet netwerk

ja op de internet pc staat internet delen aan en op de laptop de gateway ook het enige verschil dat ik kan ontdekken met voorheen is dat nu op de zeg maar client in het scherm netwerkverbindingen een extra pictogram is gekomen met internet gateway voor zover ik mij kan herinneren had voorheen alleen maar het pictogram van mijn eigen thuisnet nu heb ik er dus twee ik kan de gateway ook niet verwijderen want het is een pictogram van de internetpc dwz de internet verbinding van de zeg maar host of server.
is er nog iemand die hier een oplossing voor heeft

Laatst bewerkt:
hallo mensen ik ben er nog steeds niet achter hoe het komt mijn interne netwerk werkt prima en vanaf de host kan ik ook prima op internet als niemand verder kan helpen moet ik maar proberen metalles opnieuw te installeren of er moet nog iemand een andere oplossing weten ik wacht nog een paar dagen af of er nog reacties komen anders moet het maar een nieuwe installatie worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan