Netwerk werkt niet meer????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Metse

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2003
Had een netwerk en alles werkte prima tot op nen dag dat het gedaan was.Weet neit wat er gebeurt is maar ondertussen heb ik al liggen prullen en meer omzeep geholpen dan gemaakt.Heb de netwerkbrug gewist en terug geinstalleerd ma help niks.Probeer het netwerk terug te installeren maar de installatie is nooit voltooid.
Wa kan ik nog doen zodat ik het netwerk wel terug kan installeren.
Heb hardware enzo al terug geinstalleerd maar da helpte niks.

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben want ik weet het niet meer.

Thanx

systeemherstel?

Kan je met systeemherstel nog wat redden van je laatste acties.
Om echte adviezen te krijgen zal je toch wat duidelijker moeten omschrijven wat het prbleem is. Kan je bijvoorbeeld nog pingen van de een naar de ander. Werkt een gedeelde internetverbinding bijvoorbeeld nog. Krijg je foutmeldingen. Wat heb je gedaan voor je netwerk uitviel. Heb je een firewall en wat gebeurt er als je die even uitzet.

Systeemherstel is uitgesloten.Da ging niet.
Had een netwerk van 2 computers (xp - xp).Had de printer en het internet gedeeld en een aantal mappen.Dan wilde mijn vriendin iets afprinten maar da ging niet meer.Connectie was niet goed.Ik dacht dus direct dat de connectie tussen de twee computers om zeep was. Heb toen willen gaan zien in help maar die ging niet meer.Die reageerde niet meer.Heb toen geprobeerd voor een systeemherstel maar da ging niet.
Heb toen ook de netwerkbrug gewist en terug geprobeerd om met de wizard terug het netwerk terug te installeren maar hij kwam altijd zeggen dat de configuratie mislukt was.Heb toen terug een brug willen maken maar hij installeerde steeds een brug bij ook al was de andere gewist (vb. brug 1, brug 2,....).Hetzelfde voor het internet (lan1,lan2,.....).De verbinding tussen de 2 compu's is nog inorde denk ik.Vermits mijn lampjes van de usb adapter en de netwerkkaart nog werken.Er is blijkbaar nog een verkeer tussen de twee.
Had een firewall maar heb die gewist.

Toen ik een brug aan het installeren was is de compu geblokkeerd (syteemfout).Dus die brug is nooit echt geconfigureerd maar heb die kunnen verwijderen in apparatenbeheer.

Een brug installeren hoeft niet als je twee computers in het netwerk hebt staan. Wat er wel en niet werkt is me nog steeds niet duidelijk.

Heb drie verbindingen lan voor het internet, lan2 verbinding tussen de computers en 1394 lan voor ik weet niet wat.
Als ik de wizard voor een thuisnetwerk start dan vul ik alles in zoals het moet.Als de compu dan de verbinding gaat zoeken ofzo (da scherm met die verbindigen die zo bewegen van links naar rechts) dan komt hij al na ne minuut zeggen dat de verbinding niet voltooid is.Dan komt hij zeggen dat de configuratie niet lukt en dat ik handmatig het netwerk moet maken.Dus dat wil zeggen dat het netwerk niet inorde is.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat die configuratie wel lukt?

Ik kan ook geen nieuw ip-adres laten toewijzen aan miin usb adapter.Het herstellen is niet mogelijk.

als je kan pingen hebben ze dus wel verbinding. Verwijderen van een verbinding kan door hem te selecteren en op delete te drukken of met rechter muisknop en verwijderen.

Zoals jij het zegt gaat het niet.Ik moet het dan via apparatenbeheer doen???

Het netwerk gaat terug maar internet en printer zijn nog niet gedeeld.Vooral het internet blijkt een probleem te zijn.
Hoe kan ik dat oplossen????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan