netwerk werkt niet ( met router )

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
358
ik heb al heel lang problemen met mijn netwerk.
Het heeft nog nooit gewerkt en nu wordt ik het een beetje zat.

Ik laat alles door windows regelen, want dat is het beste zeggen ze ?

Ik heb twee computer met een verse XP installatie en verse update.

Ik krijg op een computer teleken de melding dat ik geen machtingen heb om het netwerk te benaderen.

Als ik klik op zoeken naar computers vinden ze elkaar bliksemssnel.
Wil ik daarna een map benaderen di ik gedeeld heb, dan duurt het op de ene computer ( host ) wel een halfuur voordat de map zich opend. Op de andere computer krijg ik de melding dat ik de host computer niet toegankelijk is want ik heb niet de juiste machtigingen.

Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit oplos. En alvast bedankt voor de goede hulp maar het heeft absoluut niets met vaste ip adressen etc te maken want dat heb ik al een week geleden geprobeerd.

Het heeft volgens mij iets van doen met een instelling heel diep in XP maar welke.

Overigens werkt internetten op biede PC's feilloos dus de router is ook niet het probleem.

Als ik verbinding maak tussen beide PC's met een crosscable blijft hetzelfde probleem. en ook met een USB netwerkkabel blijft het probleem.

Volgens een goede kennis die al tien jaar computers bouwt is dit een uniek probleem wat opgelost zou moeten zijn met de router ertussen, maar niets is minder waar.

graag uw hulp
 
Gewoon een vraagje:
Heb je een firewall draaien.
Heb je de interne firewal van xp op beide computers uitgezet.
Heb je mappen op beide computers gedeeld.
Heb je al eens gekeken of je via het gast account wel contact met elkaar kan maken.
Heb je al eens gekeken of je de computers kunt pingen.

Welke internet provider heb je en welk merk en type router heb je.
 
ja ik heb de mappen gedeeld

de gast accounts staan aan

firewalls staan uit , dus in de hele keten is alleen een router die als firewall zou moeten fungeren, maar dat zou geen invloed moeten hebben op het netwerk

mijn router is een sitecom adsl home station

internet provider is zonnet adsl


pingen gaat super !!! 0% verlies en super snel

Als ik de gast accounts beide aanzet krijg ik op beide computers de melding dat MS home niet toegankelijk is , maar pingen lukt ook dan weer wel.

Raar probleem he
 
Oke, het wordt steeds moeilijker om een vraag te stellen maar hier komt er nog 1.

Wat zijn de interne ip-adressen en subtemask.
Kun je die hier eens plaatsen.
 
ip adressen zijn :

192.168.1.250
en
192.168.1.249

maar wat een subtemask is weet ik niet
 
Ik denk dat puppie Subnetmasker bedoelt. Dit is bv 255.255.255.0
 
ik heb subnetmasker niet zelf ingevuld maar door de wizard vav xp laten doen.

en standaard is dit bij mijn weten altijd 255.255.255.0
 
Ik krijg deze melding alleen als ik op de andere pc (pc's) naar de mappen van een ander account ga, of in mijn eigen account op een andere pc-> Mijn documenten. Dit lukt maar niet. Via Configuratiescherm -> Systeembeheer kun je allerlei beveiligingen instellen. Ik ben er echter nog niet uit wat alles betekent.:)
 
probleem boven water

Ik heb het probleem boven water, maar ben er niet gelukkig mee.

Ik heb een oude harde schijf in mijn computer gezet en daar helemaal nieuw XP geinstalleerd .

Daarna werkte het netwerk helemaal super en het gekke ervan is dat ik het netwerk op dezelfde manier heb ingesteld als op mijn eerste schijf.

Ik denk dat het probleem dus zit in oude achtergebleven registerinstellingen van een Zonealarm of zoiets.

Ik laat het maar zo totdat mijn computer helemaal crashed of waneer ik zin en tijd heb zal ik XP wel eens helmaal schoon gaan installeren.

Ik hoop dat iemand nog wat aan dit topic heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan