netwerk werkt voor internet niet voor printer en bestanden delen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekking

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Berichten
399
Ik heb een desktop pc via een kabel aan een motorola modem aan een linksys 54g wireless router aangesloten. Hierna een netwerk verbinding gemaakt. De laptop krijgt hierdoor draadloos verbinding met het internet.. Dat gaat allemaal goed. Beide pc's hebben Windows XP home. Wil ik mappen of de printer delen dan lukt dit niet. Ook het pingen naar elkaar gaat niet. Dit geeft 100% verlies. Ik heb het netwerk een naam gegeven en beide pc's een naam. De wizard meerdere malen doorlopen maar het lukt niet iets te delen. De printer wordt wel gevonden maar dan komt vanaf de laptop de melding vul papierlade bij terwijl die vol is en er vanaf de desktop gewoon geprint kan worden.
Wat staat er nu fout ingesteld?
 
heb juist hetzelfde probleem,wel met ne linksys 44 ofzo,internet geen probleem maar de computers zien elkaar niet.Kan geen bestanden delen of printer.beide pc's zijn xp,heb bijgeleverde cd-rom gedraaid maar blijkbaar is dit enkel om internet in te stellen,ook de windows netwerk-wizard al gedraaid maar niets.
Iemand die mij kan helpen?alvast bedankt.
 
Het is mij inmiddels gelukt. Ik heb eerst op beide pc's hetzelfde antivirusprogramma geïnstalleerd. (Op de laptop zat er een gratis bij voor 3 maanden). Die verwijderd.Toen op beide pc's de firewall verwijderd. En ja toen zagen de pc's elkaar. Snel weer op beide pc's de firewall geïnstalleerd, geen probleem bleven elkaar zien. Het probleem met de printer bleef. Ik had die zelf ingesteld om te delen en de laptop vond ook de juiste printer met naam en toenaam. Gaf ik een print opdracht dan stond er ook afdrukken op HP ....maar telkens kwam de melding papier is op. Toen naar configuratiescherm gegaan en daar naar printers en tot mijn verbazing stond daar ook HP (automatisch) toen de "gewone"HP.. verwijderd waarbij wel de opmerking kwam wilt u doorgaan met het verwijderen van de netwerk printer? Ja gekozen en als ik nu een print opdracht geef staat er afdrukken op HP automatisch en gaat alles perfect,
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Belangrijk voor mij was in ieder geval op beide pc's hetzelfde antivirusprogramma en het juist instellen van de firewall.
Succes
 
Fijn dat alles werkt naar behoren.
Bedankt voor het doorsturen van je oplossing.
Hier hebben wij ook iets aan.

Jean
 
In ieder geval bedankt voor de informatie want dat heeft mij al een deel op weg geholpen maar k'ben er nog niet helemaal.K'heb al één maal de ene computer op de andere gezien,anderom niet en nu weer geen van beide.maar ik zit met die norton firewall en die windows firewall en na het uitvoeren van de windows netwerk wizard moet je terug opstarten en dan loopt het blijkbaar weer fout met die walls.
 
Ondertussen is het me al gelukt,firewall terug ingeschakeld(geconfigureerd)en ik kon zelfs printen van beide computers.
Tot ik beide computers terug opstarte was alles terug van nul?
Iemand hier een oplossing voor???:confused: :confused: :confused:
 
Ik heb geen Norton maar Sygate firewall. Het werkte bij mij pas nadat ik een advanced rule gemaakt had bij applications en daar bij trusted ip's op de laptop het ip van de desktop had ingevuld en op de laptop van de desktop.
Als je al een firewall hebt kan je de windows firewall beter uitschakelen via configuratie scherm.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan