Hallo,
Ik ben al meer dan een week bezig om een XP netwerkje op te zetten.
Netwerkgroup is op beide PC's MSHOME.
ADSL via USB modem.
Doel Netwerk :1e=Netwerk delen 2e Internet delen.
1)
Als eerste heb ik geprobeerd om via een cross-kabel de pc's te verbinden. Het is een goede gekochte cross-kabel.
De computers met XP erop zijn:
PC1= desktop P4-2,8
PC2= laptop Dell P2-266
Het gekke is dat het wel enkele keren heeft gewerkt
maar dat bij het opnieuw starten van het systeem de zaak niet meer aan de gang te krijgen is. Opvallend is ook dat de LAN-verbinding dan staat te switchen tussen wel/geen verbinding(rood kruis door icoontjes).
Ik heb geprobeerd om zelf IP-adressen in te voeren zoals 192.168.0.1 op PC1 en 192.168.0.2 op PC2 etc.
en ook om automatisch IP-adressen te laten gebruiken.
Maar resultaat blijft hetzelfde "ze zien " elkaar niet .
2)
Nu mbv van HUB en Straight kabels de zaak aangesloten. LAN verbinding blijft nu wel constant aan staan. Maar resultaat is hetzelfde. Het heeft ook wel weer een enkele keer gewerkt, maar even zo goed is het een volgende keer niet mee aaan de praat te krijgen
Ook hier heb ik statische als dynamische IP-adressen gebuikt maar geen resultaat.
Pingen lukt ook al niet van de ene PC naar de andere PC.
Als ik Ping naar 127.0. etc. (even uit mijn hoofd) krijg ik wel een reactie dat er communucatie is. Wil dit wil zeggen dat de netwerkkaart in elke PC goed werkt ??
Wie kan mij verder helpen en stapsgewijs aangeven
wat ik moet doen om zaak aan de "praat" te krijgen ??
Alvast bedankt !!
Ik ben al meer dan een week bezig om een XP netwerkje op te zetten.
Netwerkgroup is op beide PC's MSHOME.
ADSL via USB modem.
Doel Netwerk :1e=Netwerk delen 2e Internet delen.
1)
Als eerste heb ik geprobeerd om via een cross-kabel de pc's te verbinden. Het is een goede gekochte cross-kabel.
De computers met XP erop zijn:
PC1= desktop P4-2,8
PC2= laptop Dell P2-266
Het gekke is dat het wel enkele keren heeft gewerkt
maar dat bij het opnieuw starten van het systeem de zaak niet meer aan de gang te krijgen is. Opvallend is ook dat de LAN-verbinding dan staat te switchen tussen wel/geen verbinding(rood kruis door icoontjes).
Ik heb geprobeerd om zelf IP-adressen in te voeren zoals 192.168.0.1 op PC1 en 192.168.0.2 op PC2 etc.
en ook om automatisch IP-adressen te laten gebruiken.
Maar resultaat blijft hetzelfde "ze zien " elkaar niet .
2)
Nu mbv van HUB en Straight kabels de zaak aangesloten. LAN verbinding blijft nu wel constant aan staan. Maar resultaat is hetzelfde. Het heeft ook wel weer een enkele keer gewerkt, maar even zo goed is het een volgende keer niet mee aaan de praat te krijgen
Ook hier heb ik statische als dynamische IP-adressen gebuikt maar geen resultaat.
Pingen lukt ook al niet van de ene PC naar de andere PC.
Als ik Ping naar 127.0. etc. (even uit mijn hoofd) krijg ik wel een reactie dat er communucatie is. Wil dit wil zeggen dat de netwerkkaart in elke PC goed werkt ??
Wie kan mij verder helpen en stapsgewijs aangeven
wat ik moet doen om zaak aan de "praat" te krijgen ??
Alvast bedankt !!