netwerk wil niet lukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

frimout

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Hoi,

Heb hier 2 pc's met elkaar verbonden via ethernetkaarten en cross cable. op pc1, de host, staat xp pro en op de client staat win98. Heb op de host de netwerkwizard gedraai en een netwerkdiskette gemaakt. Na de installatie zegt pc2 in het netwerk opgenomen te zijn maar ik krijg geen verbinding niet van pc1 naar pc2 of omgekeerd. In ZA de trusted zone op low gezet en de firewall van XP uitgeschakeld. Wie helpt mij op weg. Oh ja, de pc's hebben een verschillende naam en dezelfde groep.

Alvast bedankt

Rudy

Heb je wel harde schijven (of partities) op delen gezet?

gelukt

Hoi,

het is gelukt, ik weet niet hoe dat komt, maar ik had de firewall van XP uitgezet en die stond weer aan. Ook heb ik op aangeven mij in win98 aangemeld met dezelfde naam als op XP. Het enige wat nog niet lukt is internet. Iemand nog een tip?

Groetjes,

Rudy

opgelost (bijna)

het werkt bijna volledig. De printer kan ik nog niet aanspreken, msn werkt ook niet en Outlook express ook niet. De internetverbinding heb ik tot stand gekregen met behulp van het progje winproxy.

Groetjes,

Rudy

winproxy 1.5.2 instellen

Heeft er iemand een idee hoe ik winproxy 1.5.2 (beperkte versie) kan instellen om toch met de 2e pc op msn te geraken en met outlook express te kunnen werken.

Alvast bedankt

Ja, door niet een proxy te gebruiken maar nat of ICS dus internet delen, ga naar de netwerkverbindingen op je xp pc (uitvoeren ncpa.cpl) en deel daar je internet verbinding. (eigenschappen, tabblad geavanceerd, vinkje zetten)
Veel geluk

nog niet

Hoi,

Bedankt voor de reactie, maar deze optie heb ik al uitgeprobeerd zonder resultaat. Heb nu analogx geïnstalleerd waar het zou moeten mee werken, maar noppes nog niet. Men heeft mij al de raad gegeven om Zonealarm uit te schakelen maar ook dit helpt niet. Wat de printer betreft, dat zal niet lukken. Volgens de handleiding van mijn printer wordt netwerk niet ondersteund. Daar moet ik alvast niet verder op zoeken.

We komen er wel uit hoop ik,

Groetjes,

Rudy

diskette

ga eens naar configscherm netwerk netwerktaken thuisnetwerk maken aanwijzing volgen diskette maken met dezelfde naam bijv WORKGROEP diskette op de 2 e computer install klaar dit ging bij mij ook suc6

Re: nog niet

Geplaatst door frimout
Hoi,

Volgens de handleiding van mijn printer wordt netwerk niet ondersteund. Daar moet ik alvast niet verder op zoeken.
Dit maakt niet uit, elke printer kun je in een netwerk opnemen via een print server, dit kan dus ook gewoon een pc zijn, wat ze waarschijnlijk in de handleiding bedoeling is of het een netwerkprinter is, dit houdt in dat er een utp aansluiting zit op de printer en dat je hem direct op de router kan aansluiten en dat hij dan zijn eigen ip adres krijgt.
Dus je printer delen via een pc en dat dan ter gebruik stellen voor je netwerk kan altijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan