Netwerk wil niet slagen tussen Win98SE en WinXP

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohanV

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Berichten
25
Het lijkt erop dat de naam van de werkgroep niet identiek is.
In win98: eigenschappen netwerk en dan identificatie.
In winxp: configuratiescherm, systeem; computernaam.
De namen moeten gelijk zijn.
 
Werkgroep naam hoeft totaal niet gelijk te zijn om elkaar te zien of te pingen

Welke ipadressen krijgen beide pc's?
 
Wel als je bestanden wilt delen in een peer to peer netwerk? Dat kan dan toch alleen binnen 1 werkgroep?
 
Geplaatst door JohanV
Wel als je bestanden wilt delen in een peer to peer netwerk? Dat kan dan toch alleen binnen 1 werkgroep?

Om bestanden te delen hoef je echt niet dezelfde werkgroep naam te hebben. Het ipadres in dezelfde range is veel belangrijker
 
Mario: je hebt -natuurlijk- absoluut gelijk. Ik leefde echt in de gedachte dat werkgroepnamen van belang waren. Blijkt dus onzin. Weer wat geleerd.

Maar ik heb nog wel een vraagje over een iets andere situatie:
Als 2 pc's in een verschillende range ip-adressen zitten, bestaat dan toch de mogelijkheid bestanden te delen, c.q. op de schijf van de ander te kijken en printers te delen?
In dit -concrete- geval is 1 pc 10.0.0.150 en de ander 192.168.1.12 (ip's worden afgegeven door verschillende dhcp-servers die wel aan elkaar zijn gekoppeld.


mvg, Johan
 
Johan je ping dan niet naar je client maar dus op ip. Zelf iemand buiten je netwerk kan je pingen op ipadres, echter kan je neit met verschillende ip range's een "netwerk" beginnen, ze moet in 3 klasse zitten

V.B.
196.0.0.1 en 196.0.0.2 klasse a
196.128.0.1 en 196.128.0.2 b
196.128.128.1 en 196.128.128.2 c

Reken maar op een klasse c via een particuliere router!

Snake
 
Probleem opgelost.

Beide PC's hebben een IP-adres toegewezen gekregen. En werken onder dezelfde werkgroep.

Enkel WinXP deed moeilijk omdat ik het IP-adres invoerde bij de standaard instellingen ipv bij de alternatieve ;)

Merci!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan