Netwerk windows ME / XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

SnakeX

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2005
Ik heb 2 computers, een met windows ME en een met XP, waar ik allebei op internet kan via een router. Maar ik kan geen bestanden delen of spellen tegen elkaar spelen, dus ik heb geen LAN. Door de verschillende besturingsystemen is dit extra lastig.

Weet iemand hoe ik hier een LAN kan maken of zit er niks anders op dan op allebei de pc's Windows XP te zetten?

alvast bedankt

Hoi,

Staan beide pc's wel in de zelfde werkgroep?

Gr , Modag

Geplaatst door Modag
Hoi,

Staan beide pc's wel in de zelfde werkgroep?

Gr , Modag

Is totaal niet van belang voor een goed lopend netwerk. Het is overzichtelijker maar niet noodzakelijk

@Snakex,

Wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je firewalls op de pc's?

Geplaatst door m@rio

Is totaal niet van belang voor een goed lopend netwerk. Het is overzichtelijker maar niet noodzakelijk

@Snakex,

Wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je firewalls op de pc's?

Er staan geen firewalls op.

Met de netwerk wizard van Windows XP had ik een diskette gemaakt waar instellingen op staan of zo, maar win ME herkent deze niet en die met win XP herkent de diskette van win ME niet.

Hoi ,

Geldt dat ook voor 2 verschillende besturingssystemen?
Zo Ja dan heb ik weer wat geleerd.
Gr, Modag

Geplaatst door Modag
Hoi ,

Geldt dat ook voor 2 verschillende besturingssystemen?
Zo Ja dan heb ik weer wat geleerd.
Gr, Modag

Yep ook dan geldt het.

Snakex,

Wat voor een ipadressen hebben de pc's? kun je elkaar wel pingen? Als je rechts klikt op een map kun je dan wel voor delen kiezen?

Lees:
========
http://www.broadbandreports.com/forum/remark,12961325

copy the extracted files to these locations on the drive windows xp is installed to:

copy nbf.sys to your \windows\system32\drivers folder.
copy netnbf.inf to your \windows\inf folder.

http://www.scotsnewsletter.com/38.htm#tipadaweek
NetBEUI consists of two files, Nbf.sys and Netnbf.inf.
============================

NetBEUI ontbreekt in XP
Heb je wel nodig om met W98 en ME bestanden te delen.

Heb je NetBEUI toegevoegd dan disk maken.
Werkt bij mij met W98 en ME comp.
Wel bij de XP de firewall uitzetten anders zie je de comps wel, maar heb je geen toegang.

:cool:

Geplaatst door m@rio

Yep ook dan geldt het.

Snakex,

Wat voor een ipadressen hebben de pc's? kun je elkaar wel pingen? Als je rechts klikt op een map kun je dan wel voor delen kiezen?

Maakt het uit wat de ipadressen van de pc's zijn?

Het is inmiddels gelukt om via de pc met win XP in Mijn Documenten te komen van de Win ME pc, maar niet andersom.

Ik kan nog steeds geen spellen spelen via LAN.

Waarschijnlijk heb je de interne firewall van xp nog aanstaan

Ik denk dat ik TCP of UDP nodig heb. Is het mogelijk om die ergens te downloaden?

edit: Interne firewall van xp staat uit. Daar ligt het dus niet aan.

TCP en UDP zijn transport-protocollen van de tcp/ip-stack. Die heb je altijd, anders kom je niet eens hierzo ;)

Ik denk, net als Peter Vazed, dat het hem in de netbios zit/zat. Maar om van windows me naar windows XP te gaan is het volgens mij noodzakelijk om op windows XP precies dezelfde username met password te hebben als dat je op windows ME gebruikt om de windows XP machine te benaderen.

Succes :)

Als het mogelijk is zou ik op beide pc's XP zetten, is veel stabieler dan ME , en eenvoudiger om een netwerkje te maken. Discette er in er klaar.

Bedankt voor jullie hulp allemaal. Ik ga eens proberen NETBEUI te installeren, en als dat niet lukt zet ik op beide pc's windows xp.

Gr, snakex

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan