netwerk windows server 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

sportiev1979

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2006
hey hey mensen
ik heb een netwerk met 10 clients,
allemaal windows xp pro clients,
maar nu heb ik een probleem,
hij herkent de clients niet, :confused:

Bij een ander netwerk van een kennis,
kunnen de andere mensen gewoon inloggen op het netwerk tijdens het opstarten.

Maar de vraag is dus eigenlijk waarom herkent hij die clients niet, :confused:

Geef eens wat informatie?

Welke Windows 2003 server?
Is het een domeinsituatie? Melden de cliënts zich aan in het domein, gaat dit goed?

Hij "herkent" de cliënts niet, leg dit eens uit?

Nou zal ik effe uitleggen

Als ik deze pc aansluit, eerst herkent hij de pc wel,
maar dan start ik op nieuw op en herkent hij de pc niet meer
heb een nieuwe kaart erin gestopt.
helpt niet Daar ligt het dus niet aan.
goed geinstalleerd allemaal.
het is wel de windows xp professional versie.

Geef eens wat informatie?

Welke Windows 2003 server?
Is het een domeinsituatie? Melden de cliënts zich aan in het domein, gaat dit goed?

Hij "herkent" de cliënts niet, leg dit eens uit?

Waar sluit je de pc op aan? Wat start je op (server of pc) wat voor kaart heb je vervangen?

Heb je nu wel of niet een 2003 server draaien?

Hoe ziet het netwerk er bij je uit?

uitleg netwerk

Hallo
ik sluit mijn werkstation aan op de server .

Er zijn groepen op de server, iedere groep heeft bepaalde rechten zoals je waarschijnlijk
weet.
Dat met die rechten zit allemaal wel goed,
Wat ik bedoelde met wat voor kaart ik vervangen heb bedoelde ik de netwerk kaart.
sorry ik legde het niet goed uit.

windows 2003 server
windows xp pro

hier de uitleg van het netwerk

hoofdforest
ebruiker1 meldt zich aan bij Werkstation1 met referenties van het domein mark.alpha.com. Als onderdeel van dit proces verstrekt de domeincontroller die de verificatie uitvoert een TGT (ticket-granting ticket) aan Gebruiker1. Dit ticket is vereist voor verificatie bij bronnen. De gebruiker probeert vervolgens toegang te krijgen tot een gedeelde bron (\\bestandsserver1\share) op een bestandsserver die zich in het domein mark2 domein bevindt.

2.

Werkstation1 neemt contact op met het Key Distribution Center (KDC) op een domeincontroller in het domein (OnderliggendeDC1) en vraagt een serviceticket aan voor de service van Bestandsserver1.

3.

OnderliggendeDC1 vindt de SPN niet in de domeindatabase en verzendt een query naar de globale catalogus om te zien of deze SPN misschien voorkomt in een van de domeinen in het forest. Vanuit de globale catalogus wordt de gevraagde informatie teruggezonden naar OnderliggendeDC1.

4.

OnderliggendeDC1 verzendt de verwijzing naar Werkstation1.

5.

Werkstation1 neemt contact op met een domeincontroller in HoofdforestDC1 (het bovenliggende domein) voor een verwijzing naar een domeincontroller (OnderliggendeDC2) in het domein mark2. HoofdforestDC1 verzendt de verwijzing naar Werkstation1.

6.

Werkstation1 neemt vervolgens contact op met de KDC op OnderliggendeDC2 en onderhandelt over het ticket waarmee de gebruiker toegang kan krijgen tot Bestandsserver1.

7.

Nu Werkstation1 over een serviceticket beschikt, verzendt het dit serviceticket naar Bestandsserver1, die de beveiligingsreferenties van de gebruiker leest en op basis daarvan een toegangstoken samenstelt.

Elk domein heeft een eigen beveiligingsbeleid dat niet wordt overgenomen door andere domeinen.

is een beetje technisch

ik hoor het wel.

Waar sluit je de pc op aan? Wat start je op (server of pc) wat voor kaart heb je vervangen?

Heb je nu wel of niet een 2003 server draaien?

Hoe ziet het netwerk er bij je uit?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan