Netwerk Windows Vista en XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomdevill

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Goedenmiddag,

Ik heb op mijn laptop Windows Vista geinstalleerd. Op mijn gamepc die boven staat staat Windows XP er nog op. Nu heb ik een probleem met het netwerk tussen deze computers. Het probleem is dat ze elkaar niet zien. Ze zitten wel in dezelfde werkgroep.Ik heb nu dus een probleem. Kan iemand mij helpen?

In het netwerkcenrum op de vista computer heb je het netwerk ingesteld.
dus bestanden delen enzovoort.
dan de laptop aanlaten staan en naar boven lopen en de xp een keer uit en opnieuw aanzetten
dan op de laptop kijken of je verbinding hebt met de xp machine.
op xp wel mappen delen enzovoort.

Start regedit op en ga naar:
HKLM/system/currentcontrolset/control/Lsa/
Zet de waarde bij restrictanonymous op 0
De pc rebooten.
Verwijder het tcp/ip protocol de pc weer rebooten en daarna het tcp/ip protocol weer inschakelen en na weer een reboot gaat het werken.
Kijk eens op die XP machine hoe dat staat.

Ook hier staat het één en ander erover.

Ja nou het vreemde is alles staat goed ingesteld.

Ik doe zelf een ICT Beheerder opleiding dus ik weet zeker dat op de twee computers alles ingesteld staat.

Alleen het vreemde is als ik dus de machine van windows XP opnieuw opstart ziet de XP machine de Vista wel alleen anders om niet. Als ik via de XP machine de Vista machine wil betreden krijg ik geen toegang.

Als ik op de Vista machine //COMPUTERNAAM intyp krijk ik de melding dat deze niet in hetzelfde netwerk zit.. wat hij wel zit!

Tja, als je alles goed hebt ingesteld, zou je ook een netwerk hebben.;)

Maare, loop dit stappenplan eens na.

En staat in het register van die XP machine de boel zo volgens mijn vorige reply?

Ook de firewalls goed geconfigureerd en zo ook de gedeelde mappen/schijven en toegangsrechten?

Ik heb geen vuurmuur ;)

En ja alles staat zoals je het post had.
Maar ik zou dat stappenplan eens na lopen.

Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan