Netwerk Windows Vista-Windows 98SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dytoonn

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2006
Ik heb onlangs windows vista Ultimate geïnstalleerd (in dual boot met xp home edition), alles werkt perfect (buiten een 'nvlddmkm-error), maar er is wel een ander groot probleem. Mijn oude 98SE pc, vroeger perfect in netwerk met xp home, krijg ik niet in een netwerkt met vista. Waarschijnlijk is dit gewoon omdat ik er niets van ken, maar als ik op de 98 naar 'deskxp' wil gaan (zo heet mijn pc) zegtie 'you must supply a password to make this connection: Resource:\BUREELXPIPC$'. Ik weet begot niet welk wachtwoord dat zou kunnen zijn.Het rare is dat ik met mijn vista wel op de harde schijf van de 98SE kan, maar omgedraait gaat dus niet.
Mischien gewoon met vista opnieuw een netwerk instellen? Maar dan moet ik handmatig configureren in de browser, mar bij xp had ik dit al helemaal ingesteld, en daar werkte het wel, maar nu bij vista met dezelfde instellingen werkt het blijkbaar niet...

Een oplossing aub? Alvast bedankt,

[Edit: moet dit niet bij routers ofzo staan?:s:p)

Laatst bewerkt:
Ik denk dat dit komt door de validatie van de gebruiker die is ingelogd.

Win98 kent geen validatie. Dat betekend eigenlijk dat iedereen die connect naar een win98 pc toegang krijgt tot een share (gedeelde map) mits is aangegeven dat gebruikers de map mogen aanpassen (instellingen van de share). Bij windows 2000, winXP en Vista word een gebruiker die aanlogd eerst gevalideerd en krijgt dan een setje met rechten mee.

Dat betekend dat (standaard) op de share van zo'n pc dus ook niet iedereen toegang krijgt maar alleen degene met het juiste setje rechten.

Je kan 2 dingen doen:

De share helemaal open gooien door iedereen 'volledig beheer' te geven of

zorgen dat op de win98 PC iemand inlogd met dezelfde naam en wachtwoord als de vista PC. (je ziet soms niet dat iemand inlogt omdat dat vaak automatisch gebeurd. Toch logt er altijd iemand in, vaak is dat administrator of beheerder met een wachtwoord wat tijdens de installatie is opgegeven.)

Ik ga er bij dit verhaal vanuit dat de pc's is een zogenaamde werkgroep zitten want als ze in een domein zitten wordt het een ander verhaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan