Netwerk wordt niet meer terugevonden

• Onderwerp starter Onderwerp starter JEvR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JEvR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 dec 2003
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje m.b.t. een netwerkprobleempje.

Wij hadden tot voor kort twee computers op een netwerk staan en dat werkte uitstekend. Het netwerk kwam tot stand d.m.v. een 3Com Etherlink XL PCI card in de serverpc en een Realtek RTL 8139(A) PCI Fast Ethernet Adapter in de tweede pc.
De Internetkaart was een Realtek 8029 (AS)-Based Ethernet Adapter (Generic)
Zoals gezegd liep dit systeem op rolletjes ondanks het feit dat het best wel verouderde systemen waren,....de toegang tot het Internet liep perfect!

Sinds gisteren heeft mijn partner mij verblijd met een spiksplinternieuw syteem met alle nieuwste snufjes op computergebied. Dus,.....vandaag de netwerkkaart - en de internetkaart uit de 'oude' computer gehaald en overgezet in mijn nieuwe PC. Uiteraard moest het netwerk tussen de nieuwe pc en de 'tweede' pc weer tot stand gebracht worden.
De voormalige netwerkkaart die in de 'oude' serverpc zat [3Com Etherlink XL PCI card] heb ik niet in de nieuwe pc geplaatst omdat er een netwerkkaart in bleek te zitten, nl. een: VIA RHINEII FAST Ethernet Adapter. Deze kaart heb ik dan ook gebruikt om het netwerk met de bestaande tweede pc tot stand te brengen waarbij ik opmerk dat daar nog wel de Realtek RTL 8139(A) PCI Fast Ethernet Adapter in zat.
De Internetkaart is als vanzelf gewoon de Realtek RTL 8029 (AS)-Based Ethernet Adapter (Generic) gebleven.

Het vreemde is wel dat er een goede internetverbinding is op de nieuwe pc, maar niet op de tweede pc welke toch via de bovenstaande netwerkkaarten aan elkander verbonden zijn.
Het Netwerk wordt wel herkent overigens.
Sluit men de tweede pc af dan krijg ik hier een melding over op de serverpc en ook is het mogelijk om op de tweede pc documenten in te zien die op de serverpc geïnstalleerd zijn. Het netwerk als zodanig lijkt te werken, alleen is het internetverbinding op de tweede pc om te huilen! Internetpagina's worden traag of helemaal niet ingeladen doch het verzenden en ontvangen van e-mailberichten via Outlook geeft weer geen problemen.

Ik vraag mijzelf dan ook af of het niet beter is om de oude netwerkkaart van de vorige serverpc [dus de 3Com Etherlink XL PCI-card] terug in de nieuwe pc te stoppen en de standaard geïnstalleerde netwerkkaart [VIA RHINEII FAST ETHERNET Adapter] te laten voor wat het is.
Ik vermoed dat het netwerk zoals dat eerst werkte alleen werkt tussen de 3Com-card in de serverpc en de Realtek-card in de tweede pc.

Ik zou graag een oplossing voor dit probleem vernemen.

Alvast bedankt voor de moeite!

John

De betse en snelste manier is een router.
Deze zijn er vanaf € 39,-
Dan kunnen beide pc's onafhankelijk van elkaar naar internet.
Alle netwerk functies blijven bestaan.

In de meeste routers zit een firewall meegeleverd, die je zelf kunt aanpassen.

Ik ben zelf niet kapot van op het moederbord geplaatste netwerk aansluitingen.
Realtek is prima, evenals 3com.

Succes.

Netwerk

Ik ben het enigzins met Paul eens, een netwerk tussen 2 pc waarvan de leeftijd een groot verschil is levert vaak altijd wel problemen op met betrekking tot herkenning of delen van.

Een router of switch is hier dan wel de oplossing maar, als ik het verhaal goed lees heb je dus achter pc 1 de internet verbinding staan doormiddel van ???

Als je nou een modem hebt voor breedband internet (kabel of adsl) dan is dit een mooie oplossing omdat je dan de router of switch rechtstreeks achter het modem kan zetten en hier achter weer 2 pc's, als je nog inbelt via een modem in pc1 dan wordt het iets lastiger en zal je toch moeten gaan zoeken in de netwerk verbindingen omdat daar dan toch het probleem ligt.

grtjs jjw

Hoi allemaal,........

JEvR is mijn zwager en het betreft een kabel internet verbinding van zeelandnet.
Zijn nieuwe comp is uitgerust met XP-HOME wat echter niet het probleem hoeft te zijn omdat daar een perfecte wizzard Netwerken inzit......
Ik ben al een middag aan het zoeken geweest en nu is mijn vermoeden dat het on-board netwerkkaartje niet goed overweg kan met een PCI kaartje.....

Is dat een mogelijke oorzaak?

Verder houdt ik me natuurlijk aanbevolen voor meerdere antwoorden.......

Hoi allemaal.

Nog ff een aanvulling.... Hostcomp heeft WINXP home en client heeft ME en later win98SE.
Met client kan ik zowel met ME als met 98SE goed pingen.
Wizzard Netwerken uitgevoerd op host, client krijgt wel een erg trage internet verbinding.
Beide PC's zien elkaar ook in netwerk.
Ik heb nu een beetje het idee dat er een fout is met het delen van het internet.
Voor de zekerheid ook de firewalls uitgezet..

Heeft iemand nog een suggestie?

Hoi allemaal!!!!!!!!!!

Probleem opgelost!!!!!!!

Na het on-board netwerkkaartje in de bios uit te hebben gezet en een PCI kaart erbij geplaatst werkt alles weer naar behoren!!!

Bedankt voor de reacties!!!!!!!!!

Groetjes

John

Proxy server

Wat ik al vermoeden, en al zei, wat je zou kunnen proberen, als je nu met ME draait, ik weet niet hoe de proxy server daar van echt werkt maar een proxy server op beide pc's als los programma op de achtergrond mee laten draaien voor internet delen zou je kunnen proberen.

Deze zijn vast te vinden op www.download.com

Mischien dat dan het internet probleem voor jouw weg is.

Anders blijft het toch wel gissen en zoals ik al zei, over het algemeen zijn het echt de netwerk problemen tussen meerde pc's die voor dit soort calamiteiten zorgen.

succes..
grtjs jjw

Stom van mij

Ik las alleen nog maar dat je problemen had en maak meteen een antwoord maar ik lees daarna dat het helemaal is opgelost.
Gelukkig maar.

problemen zitten soms in kleine hoekjes.....

Veel internet plezier.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan