netwerk XP melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jabuzero

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Normaal is het netwerk instellen onder XP geen probleem, maar ik krijg nu deze melding (zie bijlage)
Zie ik iets over het hoofd?
Vanmorgen heeft dezelfde pc nog zonder probleem aan het net gehangen.

Bijlagen

• netw-err.jpg
    netw-err.jpg
    36,5 KB · Weergaven: 124
Niet toevallig een "firewall"draaien,hierdoor ben ik zelf wel eens dag aan zoeken geweest!

Had inderdaad zonealarm draaien, maar heb deze inmiddels helemaal uitgeschakeld.

Heb je al eens geprobeerd op een andere pc te komen (zag namelijk dat het op pc 4 gaat)?

Heb je al eens een ping opdracht geprobeerd?
Dit doe je door het volgende te doen:
- Ga naar Start dan naar uitvoeren
- Typ cmd
- Typ in de dosbox ping Comp-4
Als het goed is krijg je antwoord van ... en anders time out...

Ben je wel onder de juiste gebruikersnaam ingelogd?

De groeten,
Mark

Ik kwam dus niet meer op het netwerk, maar ik probeer nu net een andere usb poort voor m'n silicom usb ethernet adapter en het werkt weer.
Vanmorgen deed ie het gewoon op die andere usb poort.

Geplaatst door Jabuzero
Vanmorgen deed ie het gewoon op die andere usb poort.
Misschien dat de USB kabel een klein beetje los was geschoten en daarom het apparaat voor die usbpoort eerst moest worden uitgeschakeld maar ja problem solved.

O ja had je de pc al eens opnieuw opgestartd dat wil wel eens wonderen verrichten (vroeger met 98 in ieder geval wel XP al een stuk minder).

De groeten,
Mark

Ik heb de pc meerdere malen opnieuw opgestart, en natuurlijk de stekkers allemaal gecontroleerd.
Maar hij doe het voorlopig weer, en da's het belangrijkst.

Hoi,

Kun je pingen?

Ga naar START/UITVOEREN/typ CMD/OK/typ ipconfig/all achter de prompt gevolgd door enter.
Vergelijk de ip-adressen van beide copm's even.

Grtzzz.

Pingen ging eerst wel en nu niet meer, heb een aantal bestanden over kunnen zetten van de ene pc naar de andere, maar hij is er weer mee gestopt......!!
Krijg nu weer dezelfde melding als ik probeer in een gedeelde map van de andere pc te komen.
De rest van het netwerk loopt wel goed, comp 1 t/m 3 kunnen elkaar gewoon zien.

Geplaatst door Jabuzero
Pingen ging eerst wel en nu niet meer, heb een aantal bestanden over kunnen zetten van de ene pc naar de andere, maar hij is er weer mee gestopt......!!
Krijg nu weer dezelfde melding als ik probeer in een gedeelde map van de andere pc te komen.
De rest van het netwerk loopt wel goed, comp 1 t/m 3 kunnen elkaar gewoon zien.

Als ik het goed begrijp gaat het om een netwerk van 4 PeeCee's?
Een PC kan niet meedoen?
Dan is het waarschijnlijk toch een kwestie van onjuiste ip-adressen.
Loop ze nog eens na.

Suc6.

IP adressen kloppen, nu loopt het weer en soms valt het weg.
Lijkt op een hardware probleem.....??

[edit]
Op een gegeven moment krijg ik de melding "kan bestand niet kopieeren. De opgegeven netwerknaam is niet langer beschikbaar"
[edit]

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Jabuzero
IP adressen kloppen, nu loopt het weer en soms valt het weg.
Lijkt op een hardware probleem.....??

[edit]
Op een gegeven moment krijg ik de melding "kan bestand niet kopieeren. De opgegeven netwerknaam is niet langer beschikbaar"
[edit]

Die Edimax router is toch niet draadloos?

Grtzzz.

Geplaatst door Jabuzero

[edit]
[edit]

Dit heb ik ook gehad.
Start de computer(s) eens opnieuw op een probeer het nog eens ( hielp bij mij).

Grtzzz.

Die router is niet draadloos.
Opnieuw opstarten helpt ook niet.

Misschien zijn de kabels niet zo goed meer. Heb ik ook eens gehad ging soms maanden goed en dan deed het een paar dagen niet meer en daarna deed hij het weer goed. Was heel vaag maar na het vervangen van de kabels deed alles weer perfect.

De groeten,
Mark

Comp-4 is inmiddels weer van het netwerk verwijderd, als het probleem zich weer voordoet, kom ik er op terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan