netwerk XP, pc vraagt om wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

barrt

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
Hallo,
ik heb de volgende vraag.
Heb een netwerk met 2 xp home computers.
(router WL-106, Speedtouch 510)
Beide PC's staan in dezelfde werkgroep (WORKGROUP).
Van de desktop kom ik wel in de notebook, maar vanaf de notebook naar de desktop wordt nu om een wachtwoord gevraagd! Ergens in xp gelezen dat dat gebeurt als beide pc's wel in dezelfde werkgroep staan, maar niet in hetzelfde domein. Heb dat al eens eerder gehad, en het is toen goedgekomen, maar ik weet eigenlijk niet hoe (bij toeval). Nu moest ik alles opnieuw installeren. Weet iemand raad? De dosktop ziet mij vanaf de notebook als "guest" en vraagt een wachtwoord? HelllP???:)

misschien overbodige vraag: maar heb je de netwerkwizard gedraaid op beide systemen?

meerdere malen, maar het vervelende is dat dan op de desktop de verbinding (draadloos) uberhaupt verbreekt
en de mededeling dat pc opnieuw opgestart meot en dat de winsockets veranderd zijn (wat zijn dat?)
En dan krijg ik meestal geen verbinding meer totdat ik windows systeemherstel weer draai en alles in de ouder toestand is. Ik kies dan overigens niet voor de optie om een CD te maken (lijkt me niet nodig: systemen zijn beide XP-home)?

Zeg Jheroen, ik mis inderdaad de Java Virtual Machine?!:mad:

misschien handig om eens vanaf nul opnieuw te beginnen
dus alle connecties even verwijderen en de instellingen op default (standaard)
dan beginnen met pc1 wizard draaien etc etc schijf delen etc etc
en daarna nr 2?

O, ik dacht dat die JVM misschien de oplossing was:(
Ja dat laatste advies (aan/uit advies) zal tzt wel weer de oplossing brengen,
maar WAAROM de boel niet werkt en een groot Plug&Pray gehalte heeft, dat is interessanter;)

wachtwoord

Heb het zelfde probleem, kan met pc1 bij pc2 er zo in, maar als ik met pc2 bij pc1 er in wil vraagt hij ook om een wachtwoord, heb verder niks ingesteld en alles werkt verder perfect ook internet werkt goed.......snap er ook niks van

Weet je, dat tovenaartje WERKT GEWOON NIET!
Alles keurig gedaan met netwerkdiskette aanmaken, de netwerkdiskette ook op de Notebook gedraaid, resultaat->uiteindelijk noch op PC noch op Notebook Internet-toegang, even wel idee gehad dat er sprake was van Netwerk, MAAR GEEN INTERNET!!!
Windows Sockets of sokken worden gewijzigd, VERSCHRIKKELIJK,
WAT EEN K.U.T. Syteem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nou nou niet schelden op de site.
Ik rapporteer even terug want ik ben er uit. Zoals altijd is het een dom foutje. Bij het uitvoeren van de wizard wordt op een gegeven moment gevraagd of je windows wilt laten bepalen welke type netwerk t beste is, of dat je dat zelf wilt. Voor de verandering koos ik hier voor zelf: wat blijkt: die domme xp maakt een verbindingsbrug niet alleen met de draadloze USB verbinding, maar ook met de ethernet- en met de netwerkkaart in mijn PC!!! Als je kiest voor 'zelf' kun je aanvinken dat hij het alleen moet doen voor de draadloze verbinding. Daardorr raakt hij hopeloos verstrikt met 2 of 3 netwerkkaarten
Bedankt voor jullie reacties.
Les: bij aanwezigheid van meerdere netwerkkaarten/adapters, altijd zelf met de wizard bepalen, precies voor welke kaart de brug gemaakt moet worden!
Grtx
Barrt
:o

Sorry Jan Rap,
lees bovenstaande mail ff. Ik was er ook uit.
Bij mij lag t aan de aanwezigheid van nog tenminste een andere netwerkkaart, waarmee ook een verbindingsbrug werd aangelegd. Ik hoef helemaal geen enkel password in te voeren overigens. We kunnen wel stellen dat deze item opgelost is, waar kunnen we dat invullen?
Grtx Bart:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan