Netwerk zichtbaar, maar geen toegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin89

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2011
Hallo,

Praktisch gezien mijn hele zondag heb ik besteed om een netwerkprobleem te verhelpen. Ik heb een Windows 7 Home Premium laptop en als thuiscomputer hebben we een nog oudere Windows XP. De printer staat hierop aangesloten en voorheen was het altijd mogelijk om via het netwerk, draadloos printopdrachten te versturen.

Sinds de nieuwe laptop krijg ik steeds problemen. Hij zegt dat hij het netwerkpad niet kan vinden, echter laat hij de SERVER (zoals we de thuiscomputer genoemd hebben) wel zien. De WORKGROUP heb ik aangepast en nog steeds krijg ik de beruchte 0x80070035 foutcode.
Intensief speuren op het internet mocht helaas niet baten, vandaar mijn schreeuw om hulp hier!

Iedere reactie wordt ten zeerste gewaardeerd!

Laatst bewerkt:
Heb je op de W7 machine bij netwerk de beveiliging van de verbinding op de laagste key gezet? W7 stelt default 128bit versleuteling in (meen ik uit me hoofd) en Wxp kan niet hoger dan 64bit, dat geeft fouten... Als je W7 op de Wxp waarde zet gaat alles wel goed.

Heb je op de W7 machine bij netwerk de beveiliging van de verbinding op de laagste key gezet? W7 stelt default 128bit versleuteling in (meen ik uit me hoofd) en Wxp kan niet hoger dan 64bit, dat geeft fouten... Als je W7 op de Wxp waarde zet gaat alles wel goed.

Dat is mij onbekend. Waar kan ik dat aanpassen? :o

Ik meen het te hebben gevonden. Het staat op de instelling om delen van bestanden (dus hier geeft Windows zelf aan dat het om bestanden delen gaat) op de beveiliging van 40- of 50-bitsversleuteling. Zat ik hier goed of bedoel je een andere instelling?

Nee dit is hem, denk dat je de goede hebt: Netwerkcentrum - geavanceerde instellingen voor delen en dan zoeken naar: Delen van bestanden inschakelen voor apparaten die 40 bits of 56 bits versleuteling gebruiken, en ook: met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen, en wel op twee plaatsen (!!).

Bedankt. Ik inmiddels zelf zover gekomen dat als ik de server via zijn IP-adres benader (dus: \\192.168.1.108) hij mij toelaat en daarna de printer dus ook weer prima functioneert. Wel moet ik elke keer eerst in een venster de server handmatig benaderen, voordat ik überhaupt toegang krijg.
Toch een oplossing zodat ik weer draadloos kan printen, maar kan dit eventueel ook verholpen worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan