Netwerk ziet niet alle pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

gtest

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2001
Berichten
124
Ik heb een netwerk met 3 pc's. Twee met win xp en 1 met win me. Nu is het zo, dat er 1 pc (win xp) niet zichtbaar is op het netwerk. Ik kan pingen vanaf die pc naar de andere zonder probleem, maar die twee andere pc's kunnen niet naar pc 1 pingen!
Tussen pc 2 en pc 3 is er geen enkel probleem!
Op alle pc's staat Norton NIS 2003, waar de instellingen voor het intranet aangepast zijn voor m'n netwerk! Op de win xp pc's werden de interne-firewalls uitgeschakeld!
Ik kan ook vanaf alle 3 de pc's internetten via de router/switch.
Help
(op alle pc's werden de printers en mappen gedeeld)
 
Zo te zien lijkt hem me toch een NIS probleem op die pc.

Schakel hem eens uit om te kijken wat er dan gebeurt. Gaat dan alles goed weet je dat je NIS anders moet configureren
 
Jep, denk ik ook, want als je vanaf de xp wel kunt pingen (uitgaand verkeer) maar de anderen niet naar de xp bak (want die firewall geeft geen antwoord bij pings, dat is juist de truc van firewalls, ze maken je onzichtbaar als het ware door niet te antwoorden op ping pakketjes) dan blokkeert er iets bij de xp bak. Schakel daarom eens alleen op de xp bak de NIS uit. Pingt ie nu wel? Dan weet je dat het ligt aan de settings bij NIS op de xp machine. Iets anders kan bijna niet aangezien 2 en 3 wel kunnen communiceren.
 
Is gelukt, maar het was wel raar dat ik na uitschakelen van NIS en na het opstarten zag dat de firewall van XP zelf terug was ingeschakeld. Heb deze dan terug uitgeschakeld en heropgestart en nu was alles ok!
Ook na het herinschakelen van NIS bleef alles goed,..... rare beestjes die pc's
 
vrij normaal dat nis zichzelf weer inschakelt mits je hem verwijderd hebt. Niet iedereen denkt bij het opstarten eraan dat ie de firewall aan moet zetten daarom doet nis dat voor je als service :)
 
Geplaatst door pcfixer
vrij normaal dat nis zichzelf weer inschakelt mits je hem verwijderd hebt. Niet iedereen denkt bij het opstarten eraan dat ie de firewall aan moet zetten daarom doet nis dat voor je als service :)

pcfixer ,
gtest heeft het over de firewall van XP die opeens was ingeschakeld en niet de NIS die opnieuw was ingeschakeld.

gtest,
Zou het misschien kunnnen dat de firewall van XP weer ingeschakeld werd omdat je een system restore hebt uitgevoerd?
 
Het is raar ,ja, maar firewall win xp was na verwijderen nis terug ingeschakeld!
I k heb geen restore gedaan en na uitschakelen xp-firewall was alles ok, strange very strange........
 
Zou he kunnen dat je misschien hem alleen had uitgevink, maar vergeten daarna om het te bevestigen met "ok" ?
 
Geplaatst door saldos


pcfixer ,
gtest heeft het over de firewall van XP die opeens was ingeschakeld en niet de NIS die opnieuw was ingeschakeld.

:eek: :8-0: dom van me. Moet het over het hoofd gezien hebben, komt ervan als je haast hebt en op een 14" beeldscherm zit te turen en op een azerty toetsenbord moet typen :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan