netwerk zonder netwerkkaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter ovee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ovee

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Ik heb een oude maar goed werkende laptop waarop Win 95 staat.
Nu wil ik daar graag Win 98 opzetten, alleen heb ik een probleempje. In de laptop zit geen CD-rom speler en geen netwerkkaart.
Ook ben ik niet in het bezit van een externe cd-rom speler.
Nu heb ik wel eens gehoord dat je twee computers aan elkaar kunt knopen met de printerkabel of een andere kabel. (dus geen netwerkkabel). Zodat je een netwerkje hebt tussen twee computers. Eén op één.
Als dat mogelijk is dan kan ik de CD-rom speler van mijn eigen computer (Win XP prof) delen en zo Win 98 installeren op de laptop. Wie kan mij zeggen wat voor kabel ik daarvoor moet gebruiken en hoe de configuratie van de beide computers moet zijn?

Onne

Geplaatst door ovee
Ik heb een oude maar goed werkende laptop waarop Win 95 staat.
Nu wil ik daar graag Win 98 opzetten, alleen heb ik een probleempje. In de laptop zit geen CD-rom speler en geen netwerkkaart.
Ook ben ik niet in het bezit van een externe cd-rom speler.
Nu heb ik wel eens gehoord dat je twee computers aan elkaar kunt knopen met de printerkabel of een andere kabel. (dus geen netwerkkabel). Zodat je een netwerkje hebt tussen twee computers. Eén op één.
Als dat mogelijk is dan kan ik de CD-rom speler van mijn eigen computer (Win XP prof) delen en zo Win 98 installeren op de laptop. Wie kan mij zeggen wat voor kabel ik daarvoor moet gebruiken en hoe de configuratie van de beide computers moet zijn?

Onne

Wat jij wil kan alleen met een netwerkkaart,je kan geen netwerk maken zonder zo'n kaart.
Wat jij bedoeld met een soort printerkabel (is het niet,maar lijkt er op) is vast wel het programmaatje Fastlynx,daar kan je idd data van de ene pc mee naar de andere slepen,maar dat is geen netwerk.

Je zou kunnen proberen die schijf van de laptop met een speciaal verloopdingetje aan je Xp machine kunnen hangen,dan 98 installeren op dat schijfje via de xp machine,en dan terughangen in je laptop.Alleen zal ie dan ineens een heleboel hardware niet herkennen,dat zal je dan handmatig moeten configureren.

Probeer het eens met de optie "Directe kabelverbinding". Je hebt dan 'n zogenaamde "nul-modem" kabel nodig. Deze sluit je aan op be printerpoort van beide pc's. De laptop is de client en de XP-machine de host. Nu kun je de bestanden vanaf de host naar de client sturen.
Kijk in de helpfile voor de juiste instellingen.

Veel suc6

Geplaatst door silkcom
Probeer het eens met de optie "Directe kabelverbinding". Je hebt dan 'n zogenaamde "nul-modem" kabel nodig. Deze sluit je aan op be printerpoort van beide pc's. De laptop is de client en de XP-machine de host. Nu kun je de bestanden vanaf de host naar de client sturen.
Kijk in de helpfile voor de juiste instellingen.

Veel suc6

En hoe wou je dan Windows installeren?????

netwerk

windows installeren door de cd rom speler van de pc te delen

Geplaatst door LEONEHONDA

En hoe wou je dan Windows installeren?????

Door de map win98 van de windows cd naar de harddisk van de laptop kopieren via het nulmodem kabel en dan vanuit daar gaan installeren. Is niet zo heel moeilijk.

Geplaatst door maestro12

Door de map win98 van de windows cd naar de harddisk van de laptop kopieren via het nulmodem kabel en dan vanuit daar gaan installeren. Is niet zo heel moeilijk.

Ok,weer wat geleerd...... :)

dat kan inderdaad wel ja maar dan alleen op een andere partitie.
want wat doen win 98 als je hem gaat instaleren dan verbreekt hij alle verbindingen en die moeten dan vervolgens opnieuw geconfigureerd worden.
die directe kabelverbinding blijft tijdens het instaleren niet tot stand.
oplossing hele cd naar hd kopieeren en vanuit daar instaleren

Nope, hoeft niet de hele cd te kopieren, alleen de map win98 is voldoende. Na het kopieren opstarten van boot diskette, naar de map gaan en setup draaien.
Hoeft dus ook niet op een andere partitie.

ik had het vorige antwoordt niet goed gelezen
maar je kan toch niet van af de andere pc via kabel instalen dat is onmogelijk volgens mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan