netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Berichten
700
Ik heb kabel internet via chello.
Nu wil ik op mijn 2e computer,boven,ook internet,nu heb ik gelezen dat het tegenwoordig is toegestaan om een chello aansluiting te delen,maar wat heb ik nu nodig om dit te realiseren(hub of router).

De pc beneden heeft een lan op het mobo(EP-8RDA+)

En in de comp boven zou ik dus de 3com pci van chello kunnen plaatsen.

Maar hoe zit het nu met de mac adressen van de netwerk kaarten.
Om de lan op mijn mobo te kunnen gebruiken moet ik eerst het MAC adres aanpssen met smac.
Moeten ze dus beide het zelfde adres hebben of wordt dit door de hub/router geregeld?


B.Jager
 
Ja kan ook in de computer waar internet als eerste binnenkomt een 2e netwerk kaart plaatsen en dan internet delen. Nadeel daarvan is dat de server altijd aan moet staan. Anders heb je inderdaad een router EN hub nodig. Maar er zijn al genoeg apparaten die dit combineren. MAC adressen hoef je volgens mij niets aan te veranderen het gaat met name om de IP adressen. Het makkelijkste is gewoon windows de IP adressen laten regelen. (automatische configuratie).

Groeten,

Bas
 
Of simpel een routje aanschaffen, kost ongeveer € 50, dan kan iedere pc onafhankelijk van de andere op Internet.
 
had eerst een crosskabel naar de tweede computer.
Nadeel: de 1e computer moet altijd aanstaan anders kan de 2e niet op het internet.
Voordeel: Je kan vanaf de 1e computer de 2e computer van internet afmieteren. Als je kids hebt is dat soms wel eens handig :D

Heb nu een Sweex router. Werkt perfect, alleen moet je de poortren goed instellen als je via e-donkey of e-mule wilt downloaden. Doe je dat niet dan krijg je een hele lage ID en daarmee een hele trage download.

Voordeel van een router is dat je ook een derde pc erbij kan zetten. Met een crosskabel kan dat niet.

Die router die ik heb, daar zat die hub al in en er was ook een hele goede handleiding bij (in het Nederlands) zodat zelfs ik dat ding in notime aan de praat had :p

grt.

Martin
 
Laatst bewerkt:
Hé,bedankt jongens.
Dus een router zou al voldoende zijn om mijn verbinding te delen.


B.Jager
 
Nou bedamkt allemaal,ik ga meteen aan de slag.


B.Jager
 
Als er problemen zijn, type router, soort aansluiten en bij welke provider ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan