Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
na dat ik systeem herstel met behoud van data had gedaan kan ik op mijn tweede pc niet meer op internet.
ik zelf heb nergens iets veranders aan instellingen.

als ik nu bij eigenschappen voor Lanverbinding het vakje andere netwerkgebruikers mogen via de internet verbinding van deze computer verbinding maken
aanvink

krijg ik de volgende foutmelding.

Netwerkverbindingen.
er is een fout opgetreden tijdens het inschakelen van internet-verbinding delen.
afhankelijkheidsserver of groep kan niet worden gestart.

Ik gebruik Win XP Home.
kan iemand mij vertellen waar deze fout op slaat en hoe dit op te lossen

Heb je gecontroleerd of op beide pc's de werkgroep gelijk is? Doe anders eens het volgende:

Ga naar: Start>Alle Programma's>Bureau Accessoires>Communicatie en kies, Wizard Netwerk Instellen. Voer de wizard uit op beide pc's.

Geplaatst door r.vink
Heb je gecontroleerd of op beide pc's de werkgroep gelijk is? Doe anders eens het volgende:

Ga naar: Start>Alle Programma's>Bureau Accessoires>Communicatie en kies, Wizard Netwerk Instellen. Voer de wizard uit op beide pc's.

Natuurlijk te beginnen met de "server". Dus de eerste pc vanuit internet gezien...

lukt niet krijg nog de zelfde fout melding.
Mischien mijn schuld heb vergeten te vermelden dat in pc 1 twee netwerkkaarten zitten en pc 2 zit er dus een.
maakt dit verschil uit.

PS.
dit staat in pc 1
beschrijving PC = Paradigit.
PC naam Cor.
werkgroepnaam MSHOME.

zelfde staat op pc 2

Laatst bewerkt:
Verwijder dan eens beide netwerkkaarten uit je apparaatbeheer en installeer ze opnieuw, na ze opnieuw geinstalleerd te hebben (en nadat je opnieuw heb opgestart) run je opnieuw de wizard....Natuurlijk weer te beginnen met die pc met 2 netwerkkaartjes

dit probleem is opgelost doordat ik men PC opnieuw heb geinstaleerd.
maar nu krijg ik een andere melding die ik vorige keren als ik de pc opnieuw instaleerde nooit had.

Gebruikersprofiel.
Windows kan geen lokaal profiel aanleggen en meld u aan met een tijdelijk profiel
Dit profiel woerd verwijderd zodra u zich afmeld.
Het probleem word mogenlijk veroorzaakt door onjuiste bestandsysteemmachtiging of netwerkproblemen..

wel men netwerk doet het dus heb weer internet op pc 2.

maar wat nu te doen om van deze melding af te komen

Kijk eens of je de volgende lokatie kan open vanuit verkenner
C:\Documents and Settings\%username%
waarbij %username% voor jouwn gebruikersnaam geldt, dus de naam die ook boven je start menu staat (bij standard instellingen).
Waarschijnlijk niet maar laat effe weten!!
En wat bedoel je met nieuwe installatie heb je eerst de schijf leeggegooid (geformatteerd) en dan schone installatie of gewoonover het oude heen?
Ik vermoed de tweede, dus gewoon over de oude heen, en zo ja gebruikte je dan dezelfde gebruikersnaam in die vorige?
Alvast bedankt

als ik
C/Documents and settings\%username%
open krijg ik 3 mappen te zien.
1 met All users.
2 Temp.
3 Cor Gijsberts
3 dus met de zelfde naam als in mijn opstartmenu

wat ik bedoel met alles instaleren is het volgende
ik heb van paradigit 2 recover cd bij men pc.
deze start ik op en dan word eerst C:\ geformateerd en dan Windows opnieuw geinstaleerd.

PS
het volgende moet ik dit ook nog doen
=====================================

===============================
Dit omdat ik dit voorheen nooit heb hoeven doen.

Alles werk weer
heb gevonden wat ik moest doen.
ff uitleggen
start dan configuratiescherm
bij gebruikers een nieuw profiel aangemaakt.
pc opnieuw opgestart
weer configuratiescherm\oude profiel verwijderd
nieuwe profiel mijn oude naam weer gegeven
en alles is in orde nu
hartelijk bedankt voor de hulp
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan