netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hsnoeren

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Hallo,

Ik heb helemaal geen verstand van het maken van een netwerk.
Nu heb ik een computer P III met win 98. En ik heb een laptop PI met win 98.
Van de laptop is de CD-rom speler defect. Hoe kan ik van mijn 'huis' PC software op de laptop installeren?

Dank je.....

Dus je hebt nu nog geen netwerk? Heb je wel netwerkkaarten?

Nee, ik heb niets.
Ik heb er dan ook helemaal geen verstand van.
Kan ik op geen enkele simpele manier bestanden overzetten naar mijn laptop?
Netwerkkaart? Ik heb wel internet via de kabel kan ik daar iets mee misschien?

Wat wil je precies? Gewoon een paar bestanden overzetten? Of een netwerk zodat je dit altijd kunt doen, kunt i-netten op de andere pc. etc.
Wil je het eerste dan zou ik gewoon de files in een rar-file zetten, uploaden naar bv. lycos, de andere pc op internet aansluiten, downloaden, eerste pc weer op i-net, lycos-account verwijderen. :)
Maar dat is hoe ik het zou doen hè....
Anders mot je het maar zeggen.

Je zou een externe cd speler kunnen aansluiten.

Vaak licht er wel ergens een oudje in de kast van je werkgever of vrieneden. Deze zou je kunnen lenen
of overnemen.

Informeer anders een bij een computerclub bij je in de buurt. Die hebben ook wel vaak dat soort zaken ter beschikking.

Je kunt ook de drivers van je netwerkkaart op zoeken op internet. Geef als zoek funktie bij bijvoorbeeld www.ilse.nl de fabrieksnaam van je kaart op.

Dit staat vaak op de kaart zelf gedrukt.

Jou never wolk allone.

Geplaatst door ericlandsman
Je zou een externe cd speler kunnen aansluiten.

Wat is hier het nut van ivm een netwerk maken? :confused:

Inderdaad hsnoeren, kijk even of allebei de pc's netwerkkaarten hebben. Zo niet, schaf er dan 2 (of 3 ivm internet sharing) aan. Zodra je dat hebt, kom je maar terug voor de verdere instellingen..SUCCES

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan