netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

EmAaErkA

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 sep 2003
Hoi,

ik ben een netwerkje aan het installeren alleen wil het nog niet helemaal lukken. Ik heb de computer en de laptop een vast ipadres gegeven. Als ik ping van mijn computer naar de laptop dan gaat alles goed maar zodra ik ping van de laptop naar de computer niet. Waar kan dit aan liggen?

Firewall aanstaan?

Kijk ook of de interne firewall van xp uit staat

ik heb wel een firewall op de computer en op de laptop, moeten die allebei uit??

tjeemig jij bent snel met je reactie:-) ik heb hem uitgezet en inderdaad nu doet ie het wel!! Thanx!

kan ik zonealarm ook instellen dat ie wel toegang geeft tot mijn computer?

Ik neem aan dat zonealarm dat wel heeft. Denk dat je bij trusted zones dient te kijken.

Het juiste pad durf ik niet te zeggen aangezien ik geen zonealarm gebruik

ik heb het gevonden en ingesteld, mijn dank is groot!:thumb:

Geplaatst door EmAaErkA
Hoi,

ik ben een netwerkje aan het installeren alleen wil het nog niet helemaal lukken. Ik heb de computer en de laptop een vast ipadres gegeven. Als ik ping van mijn computer naar de laptop dan gaat alles goed maar zodra ik ping van de laptop naar de computer niet. Waar kan dit aan liggen?

Hoe geef je PC een vast IP adres? bij TCP/IP properties? wat moet dit adres zijn? kan dit elke getal zijn?

Thx,
Moh@med

De range die het meest gebruikt wordt voor thuisgebruik is 192.168.0.1 t/m 192.168.0.254.

Dit is een adres dat niet voorkomt op het internet.

Je stelt het idd in bij de eigenschappen van tcp/ip

Vanaf waar en tot waar? :p

Ik start altijd vanaf 10.0.0.150 maar weet nog niet tot hoever het kan (mijn record is 10.0.0.166 :p)

Gr. T

Dit zijn de private ipranges:

10.0.0.0 - 10.255.255.255
172.16.0.0 - 172.32.255.255
192.168.0.0 - 192.168.255.255

Maar op helpmij en andere site's zie ik altijd dat 192.168.0.0 - 192.168.255.255 word gebruikt. Zit er een voordeel aan ofzo? Ik vind 10.0.0.*** makkelijker te onthouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan