netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

army of renault

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2003
ik heb 2 computers op em kamer staan allebei xp pro
op 1 heb ik de kabel van het internet gedaan
en nu wil ik op dei ander computer ook internet maar van af de computer met kabel.
ik heb in alebijde computers een netwerk kaart ziten voor de telefoon dara tussen heb ik een kabeltje gedaan moet de anderen computer nu ook verbonden zijn met de andere computer en internet?

en ken dit wel wat ik wil?

greetz melvin

Netwerkkaart voor de telefoon?

Bedoel je niet een modem? Als je in beide pc's een modem hebt gaat het niet lukken en zul je voor beide pc's nog een netwerkkaart moeten hebben

Idd m@rio, een netwerkkaart voor je telefoon bestaat niet ! Wat wel kan is idd een modemaansluiting, of zelfs een isdn modem aansluiting, de isdn ziet er net zo uit als een netwerkaansluiting echter is het GEEN netwerkaansluiting.

Wat je nodig hebt:

In de pc die aan de kable hangt 2 netwerkkaarten, 1 voor kabel en 1 voor lokaal gebruik
In de andere pc 1 netwerkkaart

De 2 pc's verbind je via een utp-cross kabel, of met een hub/switch met een gewone UTP kabel. vervolgens zet je in windows control panel--> netwerkinstellingen de internet verbinding delen optie aan voor de netwerkkaart waar je kabel verbinding op zit, de andere kaart gaat vervolgens automatisch op 192.168.0.1. Op de andere pc stel je in dat deze 192.168.0.2 is en ze dienen allebij dezelfde subnet mask te hebben, bv 255.255.255.0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan