netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

o'neal

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2003
binnekort komt mijn broer terug van zijn kot (gebruiken jullie dat woord? zo'n verblijfplaats voor studenten, een kleine studio ofzo)
en hij brengt dan zijn pc mee, en nu zouden wij internet op allebei die computers willen hebben.
nu heb ik wel eens gehoord dat dat mogelijk is door onze pc met een netwerk met die van hem te verbinden, maar is dat veel werk en wat heb je daarvoor nodig? Graag wat info hierover

hoi

je kan 2 netwerk kaarten kopen in je computer zetten kabeltje er tussen en dat is het maar je internet gaat daar wel trager door

wat je ook kan doen is een router/switch er tussen plaatsen dan krijg je van de 1e kabel van je modem naar je router/switch en dan van je router/switch 2 kabels 1 naar ej eigen pc en de anderen naar ej broers pc

ik denk wel dat wij allebei een netwerkkaart hebben, en we hebben telenet (mijn broer "kotnet"),telenet, heeft die niet genoeg snelheid om 2 pc's te voorzien?
En hoeveel kost zo'n router? blijt de snelheid bij zo'n router dan wel hoog en moet je dan ook dubbel betalen of wat is het verschil met het te doen via een netwerk?

bij een router blijft de snelhijd redelijk hetzelfde als wat je nu heb een router is wel illiegaal je heb zommigen bedrijfen (chello) daar moet ej dan voor de computers die er op staan betalen maar dat doet bijna niemand.
ik zou eigelijk niet weten of telenet genoeg heb voor 2 computer dan zou je moeten kijken wat je kb is
als je al allebij een netwerkkaart er in heb hoef je alleen nog maar een kabel tekopen een router is geloof ik 20 euro 4 ports sweex

Een router heb je al van af 25 euro, een 2 de netwerk kaart van af 5 tot 15.

Het grote verschil zit hem in dat met een netwerk kaart jou computer moet aanstaan als hij wil interneten.

Als hij aan het downloaden is, en jij reboot dan is zijn download gone.

Daar heb je met een router geen last van.

En telnet is wel een redelijke rappe provider hoor, daar kun je makkelijk 2 computers aan hangen.

ah ok, dus als ik het goed begrijp moet mijn pc aan staan voor je met de andere op internet kan, dat lijkt me niet zo praktisch,
als zo'n router maar 25 € kost dan ga ik zeker niet twijfelen,

thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan