netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

bolletje40

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2004
Berichten
103
hallo,

ik ben nog bezig met een netwerk tussen een laptop en pc.als ik nu bv de kabel uit de laptop haal dan geeft de laptop en de grote pc dat een netwerkkabel niet is aangesloten.................maar ik kan niet in de pc komen of andersom,dus het netwerk werkt niet.instellingen gedaan enz enz

wie helpt mij verder indien mogelijk

groetjes wim
 
Instellingen enz enz kan zoveel zijn.

Als je de kabel uit je netwerkkaart haalt is het logisch dat het netwerk er niet meer is.

Vertel eerst eens welke instellingen je allemaal gedaan hebt
 
hoi mario,

het IP-adres van de kaarten toegewezen,de 1 heeft 192-168-0-1,de ander 192-168-0-2.

norton kan verder ook niets vinden-networking.dit staat ook op allebei pc,s gelijk.

en verder..... tja wat moet er nog meer?
 
Heb je bestanden gedeelt? Heb je nog een firewall draaien? Kun je pingen?
 
Hoi heb je je netwerk gebouwd? Als je de de netwerkkaarten rechtstreeks op elkaar aansluit heb je een crosscable nodig.
 
hoi,ik ben nu zo ver dat de grote pc de alptop en grote pc op het scherm tovert.alleen kan ik niet in de laptop komen.nu keek ik net bij netwerkverbindingen en daar staat nu dat de LAN-verbinding ingeschakeld is met firewall.kan het zijn dat de firewall het tegenhoud??en hoe schakel ik die uit ?

groetjessssss wim
 
Met je rechter muisknop klikken op de verbinding en kiezen voor eigenschappen, op het tabblad geavanceerd vindt je de mogelijkheid de firewall aan of uit te zetten.
 
hoi beste mensen,

het is opgelost,bedankt voor jullie hulp:thumb:


groetjes wim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan