netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoedje8

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Hallo, na tig keer proberen en en nalezen lukt het niet. Ik heb 2 pc's beide XP. Alcatel modem en utp-kabel van 1 naar andere pc. Volgens boekje en o.a. aanwijzingen hier lukt het dus niet om internet op beide pc.s te krijgen. Alhoewel op de 2de pc bij het ikoon getaway de tijd staat dat ik online zou moeten zijn, maar hij opent niets. Op mijn eigen pc krijg ik de melding als ik msn aanmeld dat ik al op een andere locatie ben aangemeld. Ik heb op pc 1 zowel de beschrijving als volledige naam anders genoemd dan op pc 2 alleen werkgroep is bij beide netwerk. Ik kan dus wel op mijn pc internetten en op de andere lijkt het dus alsof ik verbinding hebt maar helaas.Wie kan mij helpen alvast weer bedankt Helga

Heb je in de enen pc twee netwerkkaarten en werk je met crosslinck kabel?

Hele simpele oplossing:koop een switch voor een paar euro en sluit die aan op je Speedtouch (hopelijk ethernet) en je kan ook onafhankelijk van elkaar werken.

ja heb twee netwerkkaarten en crosslink kabel. Ik wil best een switch kopen maar ik heb mijn pc moeten formateren en opnieuw XP geinstalleerd. Echter voor het formateren werkte alles wel dus het zou ook zonder switch moeten kunnen.

Heb je internet gedeeld op de pc die rechtstreeks op de modem zit?
Dit moet namelijk anders zal de andere nooit werken op internet.

Kijk hier even

Laatst bewerkt:
Ok Het is gelukt dankzij de zeer duidelijke uitleg van de link die je hebt gegeven. Ik ben 1 voor 1 de stappen gaan doen van ip adressen etc.. En internet stond inderdaad gedeeld. Toch weer een paar euro bespaard dankzij jullie hulp. Helga:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan