Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rojol

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2005
Berichten
7
Thuis ADSL en een netwerk aangelegd met een multi-pc modem. 1 pc draait met windows 98 en 1 laptop draait met windows XP. Beide computers werken goed via ADSL op het internet. De computer met W98 kan wel de gedeelde mappen op de laptop bekijken maar de laptop kan niet met de andere computer communiceren. Dan komt er steeds een vermelding dat de laptop niet gemachtigd is om op de andere computer te werken.
Tevens kloppen de IP gegevens van de computer niet, dit is:
Windows 98 IP configuratie

Ethernet adapter :

IP-adres . . . . . . . . . . . : 0.0.0.0
Subnetmasker . . . . . . . . . : 0.0.0.0
Standaardgateway . . . . . . . :

Wat moet ik doen om vanaf de laptop met WXP via het netwerk te komen op de andere PC?
:8-0:
 
De xp pc kan het internet op/
Zo ja maak dan daar een klein thuisnetwerk via de wizzard. aan het einde van de wizzard wordt gevraagd of er een diskette gemaakt moet worden, doe dat.
Neem de diskette mee naar de 98 machine en voer daar het bestandje uit op de diskette en het gaat dan werken.
Eventueel de firewal op de xp machine uitzetten.
 
netwerkproblemen

Dit heb ik al geprobeerd. Er wordt inderdaad gevraagd om een bestand op te slaan op station E: Nu zit er op de laptop (met WXP) een C-station, een D-station (beide harde schijven), een F-station (cd-rom) en een memory-stick. Het E-station is niet te vinden en ook niet te veranderen naar de memory-stick. Hoe kan ik dan het betreffende bestand ergens laten opslaan?:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan