Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
ok, heb het icoon toegevoegd bij mijn menu start, maar als ik er in kijk dan zie ik nog steeds niet de gedeelde mappen:(

De 2 pc's zitten nu wel in dezelfde werkgroep? En ze hebben een eigen unieke naam gekregen? Klik eens op Zoeken naar computers in werkgroepen (bij Mijn Netwerklocaties). vindt hij iets?

dan ben ik bang dat je de netwerkwizard niet goeg hebt uitgevoerd. kijk eens op beide pc's of ze in dezelfde werkgroep zitten.

Ok , ben zonet nog eens ernieuw begonnen dit heb ik ingevuld op de pc boven:
- beschrijving van de computer: WES
- computernaam: BOVENPC
- werkgroepnaam: THUIS

en op de pc beneden:
- beschrijving van de computer: KIM
- computernaam: BENEDENPC
- werkgroepnaam: THUIS

Toen ik het deze keer deed kwamen er bij mijn netwerklocaties twee mapjes bij:
- hdd (c) op WES (Bovenpc)
- SharedDocs op WES (Bovenpc)

Maar op de pc beneden was de map mijn netwerklocaties leeg.

ok,zoals ik het nu begrijp kun je vanaf boven de pc die beneden staat benaderen. heb je op BEIDE pc's de mappen gedeeld? je kunt dus ook andere schijven delen, zoals e of f als je die hebt. probeer maar eens, gaat volgens mij helemaal goedkomen!

Aha, het is me nu toch al gelukt om op de pc beneden mijn pc die boven staat te kunnen bekijken :D maaaar ... nu wil ik ook nog vanaf de pc boven mijn pc van beneden kunnen zien en hoe doe ik dat? om van de pc beneden mijn bestanden boven te kunnen bekijken had ik nog een gebruikersaccount aan gemaakt en dat heb ik kim genoemt, daarna heb ik bij mijn netwerkwizzard in plaats van boven bij bij: beschrijving van de computer - WES, heb ik daar de naam van het nieuwe gebruikersaccount ingevuld, Kim dus. omdat er beneden ook een account is die Kim noemt, en zo was het dus gelukt, maar nu wil ik juist nog de pc beneden van boven kunnen bedienen.
Amaai zeg, wa een uitleg alweer:p ik hoop dat je het een beetje snapt:D

Je hebt de smaak te pakken he? Hmm... en als je nu boven inlogt als Kim (account tijdelijk aanmaken?) en dan de pc beneden probeert te benaderen? maar in principe zou je dus nu wel al bestanden die je wilt backuppen van beneden naar boven kunnen kopieeren toch? even op de pc boven een speciale map aanmaken voor de backups en gelijk delen (als de schijf waar die map opstaat nog niet gedeeld is).
wanneer je de pc beneden gaat formatteren moet je daarna toch weer de netwerkwizard draaien om van de ene op de andere pc te kunnen kijken.

Wow , eindelijk gelukt !!!:D :D :D :D :D
het was mijn eigen fout dat het niet lukt boven, ik had op de pc beneden mijn firewall vergeten uitzetten van panda :p maar het is nu allemaal in orde.

:thumb: Vriendelijk bedankt voor de hulp alvast !!!:thumb:

helemaal geweldig!! hoop dat het backuppen en opnieuw installeren ook goed gaat. succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan