netwerk????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freak girl

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
hey hey,

ik heb een vraagje.
ik wil heel graag een netwerk aanleggen tussen 3 computers in huis.
2 computers staan op zolder en één op de eerste verdieping. de splitter bevind zich beneden naast de tel. ik heb adsl. ik heb een LAN verbinding en mijn provider is tiscali met modem sagem F@st 908.

ik wil graag informatie hoe ik hier het beste een netwerk kan aanleggen. ik heb iets gehoord dat een router beter is ofzo en dat ik die router op zolder naast me computer (dit is de hoofdcomputer) moet zetten en dan vanuit daar naar de andere twee omputers moet laten lopen.

ik zou graag meer info willen over hoe en wat. ook is mijn vraag of de snelheid op elke computer hetzelfde blijft of dat de snelheid op de hoofdcomputer sneller is.

bedankt in ieder geval:)

Neem een draadloze router en op elke pc een draadloos netwerkkaartje.

Of de router beneden, kabel naar comp beneden en een kabel naar boven, daar een switch eraan en de twee andere compjes aan de switch.

Netwerk instellen, staat allemaal bij "help en ondersteuning" en draaien maar.

Het makkelijkste om aan te sluiten is gewoon een wireless router en dan op elke pc, gewoon een antenne, via PCI ofwel USB als je geen PCI wil aansluiten... Het kan wel zijn, als je dikke plafonds hebt dat je op het eerste of op zolder nog een extra acces-point zal moeten zetten... Om dat te vermijden kan je wel je router op het eerste verdiep zetten en dan moet je gewoon één lange kabel van je modem naar je router trekken...

Anders kan je best het tweede systeem nemen dat Lange Pier heeft voorgesteld, maar dan zit je wel met veel kabels en dat is niet altijd even makkelijk...

As je nog iets moet weten... Just shoot

hey hey bdankt voor de reacties:thumb:
ik heb nog een vraagje! ik kan dus een router op de eerste verdieping zetten en dan een kabel van de modem (van beneden dus) naar de router laten lopen. en dan vanuit daar (vanuit de router) drie kabels: eentje naar de computer op de eerste verdieping en twee naar de 2 computers op zolder?:)

of is het eg beter om vanuit de router op de eerste verdieping (die is aangesloten met de modem via een kabel) een draadloss netwerk te starten?

bedankt in ieder geval :thumb:

Mijn persoonlijke mening is dat je alles wat met draadjes aangesloten kan worden, ook met draadjes aangesloten kan worden.
Want soms wil draadloos nog weleens problemen geven, en je zit altijd met een iets hogere snelheid via draadjes. Draadloos wordt pas echt interessant/nuttig op het moment dat er een laptop ofzo is waarmee je nog weleens beneden, boven of buiten wil gaan zitten ;)
En de plaats van de router is vooral niet echt van belang, tenzij boven 2 kinderen zitten die behoren te slapen, dan is een router beneden wel makkelijker met het eruit trekken van de kabels ;)
Maar denk dat in jouw geval de pc op de eerste verdieping een mooie plek is, vooral omdat daar de kabel nu al heen loopt blijkbaar. Dan scheelt dat allemaal weer aan kabels trekken enzo.

Ik sluit me aan bij de mening van pmeijne, als je de mogelijkheid hebt om makkelijk draden te trekken en het stoort je niet dan is het beter en sneller, tenzij... kga hier nu niet helemaal pmeijne's post herhalen... Maar je snapt wel wat ik bedoel...

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan