netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

zipist

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
ik ben maar een leek dus misschien een domme vraag!
maar als je een computer op de router aansluit met draad
en een tweede ook met een draad
zouden je die dan niet in het netwerkcentrum moeten kunnen zien
en zelfs verbinden ??

willem

Het makkelijkste is om een thuisnetwerk te maken, kan dacht ik ook in Vista.
Dan kan je bestanden van de ene naar de andere pc of een printer delen.

ja dat zou helemaal leuk zijn
maar ik ben bang dat ik het hele internet gebeuren
verziek

dit staat er bij netwerk hulp in vista

In Windows wordt het LLTD-protocol gebruikt om computers en apparaten in een netwerk in kaart te brengen.
ik heb daar eens gekeken maar daar durf ik niet goed aan
ik moet daar namelijk iets instaleren

Morgen als ik op Vista zit maak ik even een screenshot van de mogelijkheden.

Hoi !

Ga via Configuratiescherm naar Netwerkcentrum en zet daar rechtsonder de juiste vinkjes !

That's all !

Greetz,

Harry.

dat kun je tegen iedereen zeggen die een vraag stelt
tenzij dit forum niet voor leken is

Vista is op het gebied van een thuisnetwerk flink verbeterd, en het Netwerkcentrum is daar het startpunt voor. Je moet niet de opties hebben van verbind met een netwerk, dat is voor draadloze netwerken. Voor kleine thuisnetwerken moet je bij het Netwerkcentrum zijn en daar kan je filesharing ( bestandsdeling ) en het delen van printers en nog wat dingetjes los instellen, en natuurlijk in-en uitschakelen.

Het principe van een thuisnetwerk: ze zitten allemaal in het zelfde netwerk, met dezelfde naam dus. De pc's die deel uit maken van zo'n netwerk hebben natuurlijk wel ieder een aparte naam. Als je het zo instelt, kan je dus bestanden van de ene pc naar de andere kopieren en andersom, kan je vanaf de ene pc een printopdracht sturen naar de andere pc waar een '' echte '' printer aan zit ( is dus de optie printer delen ).