netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

zipist

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
ik ben maar een leek dus misschien een domme vraag!
maar als je een computer op de router aansluit met draad
en een tweede ook met een draad
zouden je die dan niet in het netwerkcentrum moeten kunnen zien
en zelfs verbinden ??

willem

Het makkelijkste is om een thuisnetwerk te maken, kan dacht ik ook in Vista.
Dan kan je bestanden van de ene naar de andere pc of een printer delen.

ja dat zou helemaal leuk zijn
maar ik ben bang dat ik het hele internet gebeuren
verziek

dit staat er bij netwerk hulp in vista

In Windows wordt het LLTD-protocol gebruikt om computers en apparaten in een netwerk in kaart te brengen.
ik heb daar eens gekeken maar daar durf ik niet goed aan
ik moet daar namelijk iets instaleren

Morgen als ik op Vista zit maak ik even een screenshot van de mogelijkheden.

Hoi !

Ga via Configuratiescherm naar Netwerkcentrum en zet daar rechtsonder de juiste vinkjes !

That's all !

Greetz,

Harry.

dat kun je tegen iedereen zeggen die een vraag stelt
tenzij dit forum niet voor leken is

Vista is op het gebied van een thuisnetwerk flink verbeterd, en het Netwerkcentrum is daar het startpunt voor. Je moet niet de opties hebben van verbind met een netwerk, dat is voor draadloze netwerken. Voor kleine thuisnetwerken moet je bij het Netwerkcentrum zijn en daar kan je filesharing ( bestandsdeling ) en het delen van printers en nog wat dingetjes los instellen, en natuurlijk in-en uitschakelen.

Het principe van een thuisnetwerk: ze zitten allemaal in het zelfde netwerk, met dezelfde naam dus. De pc's die deel uit maken van zo'n netwerk hebben natuurlijk wel ieder een aparte naam. Als je het zo instelt, kan je dus bestanden van de ene pc naar de andere kopieren en andersom, kan je vanaf de ene pc een printopdracht sturen naar de andere pc waar een '' echte '' printer aan zit ( is dus de optie printer delen ).

Wat vaak de boosdoener is, is de firewall. Deze kan van alles blokkeren en veel firewalls hebben dan ook opties voor zo'n local network / thuisnetwerk.

Een beetje duidelijker hoop ik zo.

ik zie nu wel de 2e computer staan in netwerken
hoe maak ik daar verbinding mee??
ik kan wel gokken maar dat doe ik niet
ik ben drie dagen bezig geweest om boven draadloos internet te krijgen dat lukte uiteindelijk niet ook niet met hulp van de helpdesk van UPC (3 uur aan de lijn gehad)dus toen heb ik besloten om maar een kabel te leggen .
en die werkt dus nu
dus ik ben een beetje bang dat ik het verklooi

Wat lukte er niet aan de draadloze verbinding?

- Waar staat de router?
- Was het een laptop of een desktop ( normale '' grote '' pc ) met PCI-kaartje of via USB?

Als het signaal niet goed is, kan je een ander kanaal kiezen. Dit kan je instellen via de browser, door te gaan naar de configuratiepagina van de router, dit adres staat meestal in de handleiding van de router of kan je vinden via start - uitvoeren - cmd /k ipconfig /all - en dan de standaardgateway.

En staat de router beneden, en wil je boven ( dus 2 plafonds door ) internet kan een extra antennetje of een range extender wat zijn.

En over het thuisnetwerk, je hoeft in principe niet apart verbinding te maken met elke pc, maar alle pc's / laptops moeten in hetzelfde netwerk zitten.

de router stond beneden (netgear)
en boven is een gewone pc via usb
hij zag de router wel maar kon geen verbinding maken
zo heb ik ook een ipaq die kan ook geen verbinding maken
maar hoe kan ik dan met een thuisnetwerk in de andere computer kijken of delen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan