Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maxman1850

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2008
Berichten
14
Hallo,

Ik wil graag een netwerk aanleggen in mijn huis maar nu kwam ik er achter dat ik al een netwerk heb.
Nu is mijn vraag: hoe kan ik zorgen dat mijn pc's elkaar zien zodat ik informatie van pc naar pc kan versturen?
En kan ik ook met mijn ene pc de andere pc besturen d.m.v een programmatje ofzo?

Mvg

Maxman1850
 
Hallo,

Ik wil graag een netwerk aanleggen in mijn huis maar nu kwam ik er achter dat ik al een netwerk heb.
Nu is mijn vraag: hoe kan ik zorgen dat mijn pc's elkaar zien zodat ik informatie van pc naar pc kan versturen?
En kan ik ook met mijn ene pc de andere pc besturen d.m.v een programmatje ofzo?

Mvg

Maxman1850

Leesvoer 1
Leesvoer 2

Suc6.
 
Misschien moet ik meer uitgebreider zijn:
Ik wil:
* zorgen dat 2 pc's met elkaar informatie kunnen uitwissel
* met 1 pc de andere pc op afstand (binnen netwerk) bedienen

Ik heb:
* Vaste pc met bedraad internet
* Laptop met netwerkkaart
* KPN experia box (draadloos en bedraad maar ik stap over op een router vanwege overstappen provider)
 
Misschien moet ik meer uitgebreider zijn:
Ik wil:
* zorgen dat 2 pc's met elkaar informatie kunnen uitwissel
* met 1 pc de andere pc op afstand (binnen netwerk) bedienen

1 - Draai de wizzard thuisnetwerk instellen.
2 - bv. met pcAnywhere

Grtz.
 
Ooh.... dat is wel erg duur,
maarja laten we eerst even beginnen met dat thuisnetwerk:
ik heb op mijn pc zitten zoeken en toen zag ik in: configuratiescherm > netwerkcentrum
dat ik gedeelde mappen aan kan maken voor in mijn netwerk.
Nu neem ik aan dat ik dat op mijn laptop ook moet doen en dat ik dan alle dingen die ik wil delen daarheen moet kopiëren. Is dit goed of zit ik helemaal op het verkeerde spoor?



P.S. misschien nog andere suggesties voor dat "op afstand bestuur" programmatje?
 
Ooh.... dat is wel erg duur,
maarja laten we eerst even beginnen met dat thuisnetwerk:
ik heb op mijn pc zitten zoeken en toen zag ik in: configuratiescherm > netwerkcentrum
dat ik gedeelde mappen aan kan maken voor in mijn netwerk.
Nu neem ik aan dat ik dat op mijn laptop ook moet doen en dat ik dan alle dingen die ik wil delen daarheen moet kopiëren. Is dit goed of zit ik helemaal op het verkeerde spoor

Lees DIT dan en kijk onder "De beginselen van een eigen netwerk"

Grtz.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan nu met mijn vaste PC contact maken met mijn netwerk in de wergroep: WERKGROEP
Maar als ik met mijn laptop verbinding moet maken dan kan ie hem niet vinden en via mijn pc ziet ie ook al niks.
Zou het misschien kunnen dat ik met een draadloze laptop geen verbinding kan maken met een bedraad netwerk?

P.S. zo'n bestuur progje heb ik al gevonden: www.teamviewer.com
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan