Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

wmuller

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2006
Situatie:

A / PC: naam PC1 Hd met 500 Gig, 2 partities C en E. Schijf C voor Vista en progs, schijf E voor data.

B / Laptop: naam LT2, HD met 320 gig, Op part C 'openbare mappen' met beperkte hoeveelheid data.

Wireless netwerk werkt verder prima, goed signaal etc. Beide computers, LT1 en PDA hebben zelfde werkgroepnaam.

Via netwerk en 'delen' kan ik op PC1 data op de 'openbare mappen' op LT2 inzien wijzigen etc. Werkt prima.

Andersom lukt niet, na het delen van de schijf E, of alleen de map 'data' op schijf E krijg ik op LT2 geen toegang tot de schijf E van PC1.

Ik krijg wel een foutmelding "Foutcode 0X80070005, Toegang geweigerd"

Wat heb ik niet goed ingesteld ?

Probeers eens om op beide machines beide accounts in te stellen.
Wel op letten op het vinkje.
Als je die weghaalt, let dan op, welk account er wordt aangemeld.

Probeers eens om op beide machines beide accounts in te stellen.
Wel op letten op het vinkje.
Als je die weghaalt, let dan op, welk account er wordt aangemeld.

Dit snap ik misschien niet goed. Ik heb op beide machines dezelfde inlognaam en password of bedoel je iets anders ?

Vinkje: als ik bij een schijf of map rechter-muisklik en ik kies 'eigenschappen'end an het tab-blad delen, kan ik links boven in het schermpje een hokje aanvinken. bedoel je dat vinkje ?

start> uitvoeren> control userpasswords2
Daar staat een vinkje.

Maak nu op machine 1 ook het account aan van machine 2. (en omgekeerd).
Verwijder het vinkje, en let op, dat je nu het juiste account aangeeft, waarmee voortaan gestart gaat worden.

start> uitvoeren> control userpasswords2
Daar staat een vinkje.

Maak nu op machine 1 ook het account aan van machine 2. (en omgekeerd).
Verwijder het vinkje, en let op, dat je nu het juiste account aangeeft, waarmee voortaan gestart gaat worden.

Dank je wel Paul-RT, het werkt nu. Op beide machines control userpassword2 opgezocht en aangeklikt. Vreemd was wel dat er een ASPNET user staat (?).
met het vinkje aan doet hij het ook maar moet je je inlognaam en wachtwoord intikken. dás niet zo erg.

Morgen ga ik proberen het op de oude laptop (LT1) ook in te stellen. Bedankt.

ASPNET is iets van windows zelf. kan blijven staan.
Als je het vinkje weghaalt, en toepassen klikt, wordt er gevraagd met welk account er voortaan moet worden gestart.
Vul deze goed in, en dan werkt dat ook weer.

Succes.

Ok, dan doen we daar niets mee. De oude XP laptop kan nu ook bij de PC 1 en de LT2.
Windows blijft vol verassingen. Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan