netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
819
mijn draadloze laptop Dell Latitude E5540 maakt geen verbinding met mijn Medion Desktop, ik zie mijn pc met de naam JOBO dus niet staan in de verkenner bij Netwerk,
ik zie dus alleen de gedeelde mappen staan van de Dell laptop (DESKTOP-JCCV4C1), zie afb; en niet de gedeelde mappen van mijn Medion desktop.
dit ondanks ik wel op mijn pc de netwerkdetectie is ingeschakeld. Ik kan dus niet via mijn medion pc de gedeelde mappen van de laptop zien en ook niet vise versa, hoe los ik dit op.
netwerk.JPG
 
hoe kom ik in de router ? ik heb alleen een modem van ziggo
 
Ziggo heeft vast de handleidingen online staan, dus even achterop het kastje kijken om welk apparaat het gaat.

Heb je alleen een echt modem, dan moet er toch nog een aparte router zijn, want kort gezegd, het is totaal niet mogelijk om welke pc of laptop dan ook, rechtstreeks op een puur modem aan te sluiten. Er moet een router tussen, dan wel als combi modem/router dan wel als losse router (waarbij het Ziggo modem/de router dan in zgn bridge mode staat en dus verder geen verdere router functie heeft).
 
ik heb nog steeds hetzelfde apparaat modem/router (connectbox) van ziggo en kan wel via mijn desktop (netwerk) de gedeelde mappen zien van de dell laptop, maar niet andersom; voor een vast kanaal te kiezen lukt me niet, het blijft op automatisch staan. ik laat het er maar bij, zie afbeelding netwerk.JPG
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan