Omdat ik 1 of 2 toestellen binnenkort mogelijk soms in een ander netwerk wil opnemen zou ik wat meer inzicht willen krijgen in de huidige netwerk-activiteit. Om zo te zien waar het andere netwerk aan zal (zou) moeten voldoen.
Ik zoek dus een methode om bijvoorbeeld in de gaten te houden:
Hoeveel data (uitgedrukt in bytes, kilobytes, of ...) toestel A upload en download via internet en hoeveel data toestel B op bepaalde dagen upload en download via internet. Dus enkel via internet, de data die naar andere apparaten in het netwerk wordt geupload of gedownload (zoals bijvoorbeeld naar de server of printserver) mag dus niet meetellen aangezien die apparaten dus ook niet in het andere netwerk zitten.
Is het mogelijk om zoiets klaar te spelen?
Beide apparaten zijn trouwens draadloos met het netwerk verbonden.
Ik zoek dus een methode om bijvoorbeeld in de gaten te houden:
Hoeveel data (uitgedrukt in bytes, kilobytes, of ...) toestel A upload en download via internet en hoeveel data toestel B op bepaalde dagen upload en download via internet. Dus enkel via internet, de data die naar andere apparaten in het netwerk wordt geupload of gedownload (zoals bijvoorbeeld naar de server of printserver) mag dus niet meetellen aangezien die apparaten dus ook niet in het andere netwerk zitten.
Is het mogelijk om zoiets klaar te spelen?
Beide apparaten zijn trouwens draadloos met het netwerk verbonden.