Netwerkadapter Intel 82578DC start niet vanzelf na update driver

• Onderwerp starter Onderwerp starter TondV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TondV

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 dec 2011
Ik werk met een T36-P55 systeem waarop de Intel 82578DC Gigabit netwerkadapter zit, met Windows 7 64bit. Nu kreeg ik onlangs de melding dat de driver van de netwerkadapter vernieuwd moest worden (er waren problemen gesignaleerd). Ik heb vervolgens de generieke driver van Intel geïnstalleerd, versie 11.13.51.0. Sindsdien start de adapter niet meer bij het booten van het systeem. In apparaatbeheer geeft hij ook een code 10. Als ik hem uitschakel via apparaatbeheer en weer inschakel werkt hij perfect.
De adapter kent een waanzinnige hoeveelheid instellingen. Ik heb wel gezocht naar de instelling om van dit probleem af te komen, maar wat ik ook probeer: hij blijft uitstaan wanneer ik mijn systeem start. Heeft iemand een idee?

Apparaat in apparatenbeheer verwijderen en de nieuwe driver opnieuw instaleren heb je dat al geprobeerd>?

Apparaat in apparatenbeheer verwijderen en de nieuwe driver opnieuw instaleren heb je dat al geprobeerd>?

Ja ik heb zelfs verschillende opties uitgeprobeerd. Je kunt namelijk de uitgebreidere of de eenvoudige versie installeren. Ik heb beide geprobeerd: helemaal verwijderen, driver verwijderen, opnieuw installeren. Dit forum is dus mijn laatste hoop.....

uiteindelijk lijkt het nu te zijn opgelost na een windows update. Kennelijk was de nieuwe driver nog niet goed in de windows 7 software ingebed. Probleem opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan