netwerkadapter - internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Estradasphere

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2005
hoi :)

Ik heb een probleem, kan niet meer op internet komen met mijn pc (windows XP). Als ik met internet explorer of firefox iets probeer krijg ik 'server not found' of pagina kan niet weergegeven worden.
Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik ben best slecht met computers :o

Als ik ctrl-alt-del doe (taakbeheer) en klik op netwerk, dan geeft hij aan...
Er zijn geen actieve netwerkadapters gevonden.

Maar in apparaatbeheer staat de netwerkadapter (USB PowerPacket Netwerk Adapter) en staat 'apparaat werkt correct', stuurprogramma's zijn geinstalleerd.

Ik heb geprobeerd de verbinding te herstellen (status is gewoon verbonden), rechtsonder op de taakbalk (?) op LAN-verbinding 4 > ondersteuning > herstellen geklikt, maar dan geeft hij dit aan..
Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid:
De TCP/IP-instellingen van de verbindingen kunnen niet worden opgevraagd. De bewerking wordt stopgezet.

Ik hoop dat ik beetje nuttige informatie heb gegeven... ik vind het vreemd dat hij met ctrl-alt-del geen actieve netwerkadapters vind. heeft iemand misschien een tip?
bedankt zoiezo, groeten :)

wel eens gehad

probeer je netwerkkaart eens opnieuw te installeren dus eerst verwijderen

mijn cd-speler en dvd-speler doen het ook al niet (had ik ook al eerder een post van gemaakt) (of heb ik die daarbij niet nodig?)

bedankt voor het antwoord in ieder geval
en sorry voor mijn late antwoord :o
ik zat te denken, misschien moet ik het IP-adres (ed) handmatig invoeren? maar ik heb geen idee hoe ik achter m'n IP-adres kom

(ik heb helemaal geen geld op dit moment om m'n pc weg te brengen, misschien wel nodig nuzo... )
iig bedankt nogmaals ;)

Ik denk niet dat het er veel mee te maken heeft, maar ik vind mezelf best dom met computers dus terzijde misschien overbodig... maar wie weet...

(vlak) voordat ik geen internet meer had, liep de pc vast tijdens opstarten van de pc, vlak na het inloggen. dat heb ik opgelost door (via helpmij) programmatje 'startup' te downloaden en een paar opstartprogramma's uit te schakelen (hij startte oa microsoft office op...) en nu kan ik weer normaal inloggen, maar heb dus geen internet

die blauwe balk (met de startknop (onderaan)) blijft bij het opstarten iets van ~3 min in zandlopermodus zegmaar.

ik heb ook ondertussen nu ook norman eraf gegooid, want de scanner deed het niet meer en updaten lukt ook niet zonder internet... dacht wie weet, helpt dat iets, maar dat hielp niets :) :rolleyes:

chaau

Ik heb net drivers voor m'n netwerkkaart gedownload zodat ik die opnieuw kan installeren, maar nu past dit niet op een floppy. Ik heb floppies van 1.44mb, maar het grootste bestand is 2.999kb, (is een winRAR bestand), is het mogelijk dit in delen te splitsen ofzo, zodat het alsnog op zo'n floppy past?

dat bestand van 2.999kb is ook het enige wat te groot is voor floppy.... :confused: :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan