Netwerkadapter niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lenniepennie

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2009
Hallo

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
ik heb plots geen internet meer en ik zie dat ik geen verbinding meer heb.
Bij de diagnose van Windows netwerkconcole (vista) staat er dat er geen netwerkadapter op de computer is geïnstalleerd en geconfigureerd..

Bij apparaatbeheer staat er geen internetadapter in de lijst dus die is er blijkbaar niet.
Op de site van acer (ik heb een Aspire M3641) staat er dat de netwerk stuurprogrammas voorgeinstalleerd zijn.

Hier voor heb ik er nooit problemen gehad.
Hulp is altijd welkom

Groetjes

hallo,
bij apparaat beheer, klik daar eens op zoek naar gewijzigde apparaten bovenin, vind hij hem dan? of klik op add hardware bij configuratie scherm en laat hem je pc even doorzoeken.

anders probeer die drivers een te downloaden en dan te installeren.

Netwerkadapater

- Check in de BIOS of de netwerkadapter niet is uitgeschakeld (meeste nieuwe BIOS regelt apparaatbeheer het uischakelen wel, maar je weet maar nooit.

- Sommige antivirus programma's bewerken de netwerkadapter drivers, heb je symantec bijv. dan is het beste om de pc opnieuw te installeren, was er laatst 3 uur mee bezig!

- Check even gele uitroeptekens in apparaatbeheer, wellicht dat de NIC anders herkend wordt, misschien als Human interface of ander apparaat, verwijder deze dan en verwijs bij detectie naar de locatie van de drivers

Als het goed is, heb je een herstel cd gehad, anders zit het op een gedeelte van de partitie (bijv. F12 o.i.d.) Als de laptop het dan nog niet doet, dan is helaas de netwerkkaart stuk. Buiten de garantie is dat veel geld (Mbord moet vervangen). Ik zou dan gewoon een simpele wireless card aanschaffen, deze zijn tegenwoordig niet zo duur meer.

Volgens de bios is de netwerkadapter ingeschakeld.
ik denk niet dat het een virus is, want het is een nieuwe computer => dus is hij ook in garantie. Het beste is denk ik terug binnenbrengen en de schuld steken op de kapotte netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan