netwerkadapter-probleem?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Mijn Vista-laptop heeft vanaf het begin al kuren met het vinden van het draadloos netwerk (waar mijn XP-pc probleemloos op aangesloten is). Soms vind hij hem, vaak helemaal niet of na lang worstelen met "repareren" enzo. Ik vermoed dat het aan de ingebouwde netwerkadapter ligt. Met een gekabelde aansluiting op de router werkt hij wél prima. Kan ik (om te weten of het aan de interne adapter ligt) zonder meer een externe usb-netwerkadapter op de laptop aansluiten om te kijken of die wél goed functioneert? Of gooi ik dan van alles in de war (conflicten met de interne adapter)? Zijn er ook nog andere manieren om de interne adapter te testen?

Al nieuwe drivers geprobeerd voor je netwerkadapter.
Verder geen problemen met draadlose aansluitingen thuis, zo ja.
installeer dan eens een nieuwe firmware versie op je router kun je downloaden op de site van de fabrikant.

Kun je gewoon proberen, al sluit je er tien op aan.
Elke netwerkadaptor is appart in te stellen met zijn eigen specifieke eigenschappen.
Je kunt elke netwerkadaptor in en uitschakelen via -Deze Computer>>>eigenschappen>>>apparaatbeheer.

Maar kun je van je huidige netwerkadaptor niet eerst (indien mog.) de laast nieuwe drivers downloaden? Miss. geeft dit een verbetering:)

Grtz.

Als eerste het antwoord op je vraag: je kan je interne adapter volledig uitschakelen in het verbindingen- en/of apparaatbeheer. Rechtsklik in het verbindingenbeheer op je draadloze netwerkverbinding en klik op 'uitschakelen' (zo werkt het iig in XP, ik hoop in Vista ook). Kijk anders in het apparaatbeheer en kies daar voor uitschakelen.

Verder nog een paar vraagjes:

- weet je zeker dat je de juiste drivers voor Vista voor je netwerkadapter hebt? Stond Vista al geinstalleerd toen je je pc kocht, of heb je zelf geupgrade?

- wanneer je verbinding maakt, hangt je laptop dan aan de stroom of werkt deze op de batterij? In het laatste geval zijn er nl problemen (en oplossingen) bekend voor wanneer Vista draadloos verbinding wil maken

- weet je zeker dat je de juiste drivers voor Vista voor je netwerkadapter hebt? Stond Vista al geinstalleerd toen je je pc kocht, of heb je zelf geupgrade?

- wanneer je verbinding maakt, hangt je laptop dan aan de stroom of werkt deze op de batterij? In het laatste geval zijn er nl problemen (en oplossingen) bekend voor wanneer Vista draadloos verbinding wil maken

Laptop is nog geen jaar oud, met Vista geleverd. Daarom kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat ik niet de juiste drivers zou hebben (of hoort dit nog bij de kinderziektes van Vista?) Ik kan hem onder garantie opsturen maar daar heb ik geen zin in als het ook anders kan. En ik hang hem (bijna) altijd aan de stroom dus daar ligt het ook niet aan.
Stuurprogramma heeft geen nieuwe versies dus dat is het ook niet. Maar ik zal eerst de externe adapter eens gaan proberen.

Laatst bewerkt:
Nu ben ik zo ver dat de externe adapter werkt. Alleen nog wel met het probleem dat ik ook met de interne adapter vaker had: eerst meldt hij dat hij het netwerk niet kan vinden, dan kun je het probleem vast laten stellen en dan gaat hij repareren. Dat gaat vaak goed maar vaak ging het met de draadloze verbinding ook helemaal niet goed. Dan repareert hij niet maar zegt gewoon dat er geen oplossing is (of dat het aan mij ligt :p). Waarom kan hij het netwerk niet metéén vinden?

Wat voor merk router heb je?
Al eens de router geupdate met de nieuwste firmware, en ik zou toch eens even de drivers van je netwerkadapter vernieuwen want in het begin van Vista zaten er bugs in.

Wat voor merk router heb je?
Al eens de router geupdate met de nieuwste firmware, en ik zou toch eens even de drivers van je netwerkadapter vernieuwen want in het begin van Vista zaten er bugs in.

KPN-Experiabox. (waar kan ik daar updates van vinden?) Van de interne adapter (laptop) zijn geen nieuwe drivers beschikbaar. Ik zal ook eens kijken naar de drivers van de externe die ik normaal aan mijn pc gekoppeld heb (Siemens Gigaset 108) want die geeft met de pc toch ook problemen die me niet bevallen..het gebeurt vaker dat de verbinding ineens totaal uitvalt, dan moet ik hem even loskoppelen uit de usb-poort en weer insteken en dan doet-ie het weer.

Wat mijn laptop betreft ben ik ook nog niet veel verder....de externe Gigasetadapter blijkt daar toch dezelfde verbindingsproblemen te geven als de interne...het enige wat echt goed werkt is een kabelverbinding. Waar kan het dán aan liggen?? Als het aan de router zou liggen dan moet dat volgens mij op de pc én op de laptop dezelfde problemen geven en dat is niet zo.

Ik wordt er niet goed van....nu heb ik de driver geupdated en geinstalleerd voor de Gigaset (nu ook compatible met Vista) maar installeren alleen is niet voldoende. In de handleiding erbij stond dat ik de oude versie eerst moest de-installeren. Heb ik gedaan maar nu loop ik vast met de configuratie van de nieuwe. De wizard Draadloos netwerk instellen stopt ermee : "Deze draadloze verbinding kan niet worden geconfigureert" omdat dat alleen met de service Wireless Zero Configuration kan met verwijzing naar art. 871122 van de Microsoft Knowledge base. Daar staat:
Als u de service Wireless Zero Configuration wilt starten, gaat u als volgt te werk: 1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ %SystemRoot%\system32\services.msc /s, en klik op OK.
2. Dubbelklik op Wireless Zero Configuration.
3. Klik in de lijst Opstarttype achtereenvolgens op Automatisch en op Toepassen.
4. Klik in het gedeelte Status van service op Start en klik op OK.

Nou dat heb ik allemaal braaf gedaan, en dan???? De adapter wordt wel herkend (en in apparaatbeheer staat hij ook ingeschakeld ) maar er is geen verbinding. Helpmij :(
En de router updaten daar wacht ik nog maar even mee tot eerst dit is opgelost....

Laatst bewerkt:
Eindelijk de externe Gigaset adapter goed geinstalleerd (met update) op mijn laptop.
Maar verbinding? ho maar. Dat betekent dat zowel de interne als de externe adapter het niet doen (volgens apparaatbeheer functioneren beide goed..... maar alleen de ethernet-kabel functioneert vlekkeloos). Zou het toch kunnen dat het aan de router ligt (die bv wél met mijn XP-pc raad weet maar niet met Vista? maar dat klopt ook niet want eerst deed-ie het wel al was dat moeizaam (en de kpn-Experiabox wordt dacht ik automatisch vanuit KPN van nieuwe firmware voorzien of heb ik het mis?) Dan de hele zaak toch maar opsturen of heeft iemand nog een lumineus idee waar het aan kan liggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan