Netwerkadapter verdwijnt?

• Onderwerp starter Onderwerp starter XRay
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

XRay

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Ik heb sinds een aantal weken een laptop, waarmee zich telkens een probleem voordoet...
Verbinding maken met draadloos internet is geen probleem. De verbinding behouden, dát is het probleem. Er gebeurt namelijk steeds het volgende:
Als ik een tijd op internet zit (die tijd varieert, soms al na 2 minuten, soms pas na een paar uur), wordt opeens mijn verbinding verbroken. Als ik dan naar het probleem ga zoeken, stata er dat er geen netwerkkaart geinstalleerd is! Terwijl dit toch zeker wel het geval is: ik heb de atheros ar5007eg wireless network adapter, met het laatst uitgegeven stuurprogramma. Mijn laptop loopt op Windows Vista. Als dit probleem zich voordoet, moet ik mijn laptop weer opnieuw opstarten, en dan kan ik wel weer verbinding maken, en staat de netwerkkaart weer wél als geinstalleerd (en correct werkend weergegeven bij apparaatbeheer).
Mijn vraag is nu: waar kan dit aan liggen?
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Bedankt, maar dat helpt niet...
Dat vakje was sowieso niet aangevinkt.
En mijn computer schakelt de adapter niet zomaar uit, de adapter verdwijnt gewoon spoorloos zeg maar... Hij is dan ook niet meer bij apparaatbeheer te vinden.

Betreft het trouwens een externe draadloze netwerkkaart (USB-stick of iets dergelijks) of een geïntegreerde?

Wordt de laptop niet te warm misschien? Draait de ventilator wel voldoende? Is er misschien een BIOS upgrade van het moederbord die dit specifieke probleem zou kunnen oplossen?
(Zomaar een paar zaken die me mogelijk lijken).

Natuurlijk kun je ook gewoon de helpdesk van je laptop-fabrikant bellen. Misschien is het een voor hen bekend probleem.

Tijs.

Bedankt voor de tips, ik denk dat ik dat laatste eens ga doen ja...
Maar ik kijk het eerst nog even aan: ik heb gisteren namelijk geupdate naar Viste Service Pack 1, misschien dat het probleem nu opgelost is, al lijkt me dat sterk.

Ik heb via e-mail contact gehad met de helpdesk, en ik kreeg het volgende advies:

Hetgeen u kunt proberen is, eerst de WLAN kaar verwijderen uit de hardwarelijst door de stuurprogramma's te verwijderen.
Daarna de nieuwste drivers downloaden vanaf de website, http://www.fujitsu-siemens.nl/support/downloads.html

Na het opnieuw installeren van de drivers, kunt u in de netwerkeigenschappen het IP6 protocol uitzetten.

Het IP6 protocol heb ik uitgezet. Ook heb ik het stuurprogramma vanaf genoemde site gedownload (al is dit wel een verouderde versie). De kaart uit de hardwarelijst verwijderen lukt me ook nog wel, maar hoe installeer ik daarna het stuurprogramma?

Eerst de driver downloaden en uitpakken (indien het ingepakt is) in een aparte map.
a. Kijken of in die map een uitvoerbaar programma in staat (iets als SETUP.EXE of INSTALL.EXE). Indien beschikbaar, dubbelklik erop.
b. Indien geen SETUP of INSTALL beschikbaar, start Apparaatbeheer (waar je als het goed is de draadloze netwerkkaart zojuist verwijderd hebt), rechtsklik op je computer (bovenste icoontje), en kies voor Zoeken naar gewijzigde apparaten.
Zodra je dan gevraagd wordt een driver te installeren, aangeven alles zélf te willen doen (dus geen Internet te willen gebruiken, niet automatisch installeren etc.) totdat je de keuze van Bladeren krijgt ergens. Blader dan naar de map waar de driver staat uitgepakt.

Succes,

Tijs.

Het was waarschijnlijk toch een hardware-fout: ik heb mijn laptop opgestuurd en hij is gerepareerd, werkt prima nu :)

Bedankt dat voor je terugmelding! :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan