Netwerkadres verkrijgen duurt lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Na het opstarten van de computer maakt XP automatisch verbinding met het netwerk.
Dit duurt echter ongekend lang. Hij doet erg lang over het krijgen van een netwerkadres.
Is het netwerkadres het IP-adres en kunnen jullie verklaren waarom het zo lang duurt?
Voorheen werkte het als een trein...

De verbinding valt ook steeds kort weg, met 404'tjes, lange en resultaatloze laadtijden
en heraanmeldingen bij MSN als gevolg. De verbindingssterkte wordt Uitstekend genoemd,
maar de snelheid is slechts 18 Mbps.

Dan nog een vraagje. Die 18 Mbps is de snelheid van informatieoverdracht tussen router
en PC. Waar kun je zien hoe snel het daadwerkelijke internet is?

Windows XP Home Edition. Belkin Wireless G Desktop Card. Linksys WRT300N router.

Op de andere computers hebben we geen problemen, aan de router ligt het dus niet.

Laatst bewerkt:
Dan nog een vraagje. Die 18 Mbps is de snelheid van informatieoverdracht tussen router
en PC. Waar kun je zien hoe snel het daadwerkelijke internet is?

Is afhankelijk van welke formule je hebt gekozen bij je provider, welke is je provider?

Hallo late mensen,

Sorry voor dit late antwoord. Ik was druk bezig: ik heb alles losgetrokken en het modem
en de router dichtbij de hoofdaansuiting in de meterkast geplaatst. Een centralere plaats
in huis waardoor alle computers optimaal gebruik kunnen maken van het draadloze netwerk.

Echter, de computer waarover ik dit topic begon wil nog altijd geen sterke verbinding leggen.
De verbindingssterkte is door de verplaatsing van 'Uitstekend' in 'Zeer goed' en 'Uitstekend'
veranderd (schommelingen), maar de snelheid is daarentegen verbeterd. Ook dit met zéér
vreemde schommelingen tussen de 1 en 36 Mbps. De verbinding valt steeds een zeer korte tijd
weg en komt vervolgens vanzelf terug. Dit soms voor slechts enkele minuten, zeker twintig
keer per dag.

Beetje antennes verstellen haalt wel wát uit, maar niet om over naar huis te schrijven...

Dan stel ik ook graag nog een tweede vraag. Door de verplaatsing van het modem en de
router is de computer die voorheen per UTP-kabel aangesloten stond, nu ook enkele
meters bij de router vandaan verwijderd. Nu is dus de vraag: kabel trekken van de meterkast
naar de computer, of een netwerkadapter plaatsen en draadloos verbinden?
Graag hoor ik de voor- en nadelen van beiden, zodat we snel weer kunnen internetten zoals
het hoort...

Laatst bewerkt:
Netwerk bekabeling is altijd beter natuurlijk, geen packet verlies en niet in te breken via jochies met draadloze laptopjes die toevallig langsrijden...:p :p

Grts J

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan