Netwerkadres verkrijgen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Ik ben in bezit van een Netgear WG111v2 wireless USB stick.
Na installatie kreeg ik rechts onderin de balk een monitor met een klein bewegend bolletje eronder te zien. bij aanwijzen van het symbooltje komt de tekst netwerkadres verkrijgen tevoorschijn. Na een aantal seconden verscheen een rood kruisje door de monitor en wederom na een aantal seconden begint ie wederom met netwerkadres verkrijgen. Hier is ie nu al zo'n 2 uur mee bezig maar nog steeds geen verbinding. Dit terwijl mijn laptop wel probleemloos op het draadloze netwerk zit. Ik heb geprobeert de firewal uit te zetten maar dit zonder succes. Ook na vervanging van de viriusscanner nog steeds geen succes.

Wie o wie heeft hier de oplossing voor.

Ik heb al diverse keren de stick ge-deinstalleerd en wederom geïnstalleerd maar het wil maar niet lukken om verbinding te krijgen.

Misschien overbodig, maar je hebt we'll het juiste beveiligingstype gekozen met de bijbehorende sleutel? Anders misschien in de router kijken of je daar iets hebt ingevuld zodat een "nieuwe" pc geen ip-adres krijgt toegewezen (macaddres filtering o.I.d.)

Misschien overbodig, maar je hebt we'll het juiste beveiligingstype gekozen met de bijbehorende sleutel? Anders misschien in de router kijken of je daar iets hebt ingevuld zodat een "nieuwe" pc geen ip-adres krijgt toegewezen (macaddres filtering o.I.d.)

Hé jou antwoord is helemaal niet zo overbodig want hierdoor ben ik nogmaals het beveiligingstype en de bijbehorende sleutel gaan bekijken en kwam tot de ontdekking dat ik 2 karakters te weinig ingetypt had. Heb laatst e.e.a. beter beveiligd en dat was ik vergeten. Bedankt voor de tip. Mijn vraag is hiermee opgelost.

Kijk eens aan! Mooi dat het nu bij je werkt.

Ik heb een vergelijkbaar probleem met een pc die op Win XP Home Edition draait. Ik heb de juiste sleutel ingevuld. Ook het probleem dat "nieuwe" pc's geen IP-adres krijgen toegewezen lijkt me onwaarschijnlijk, omdat verscheidene andere pc's/laptops wel zonder problemen verbinding kunnen maken.

Na een aantal uren kan ik nu niks meer bedenken om te proberen, ik hoop dat iemand een oplossing of anders wat tips kan geven

Welkom op helpmij Trul3r

Graag niet een vraag stellen in iemand anders zijn topic. Daarnaast is het ook al een ouder topic. Je kan zelf een nieuwe vraag stellen voor je probleem.
Deze gaat op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan