Netwerkadres verkrijgen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luna01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2011
Hallo,

Mijn ouders hebben een probleem met de verbindingsmogelijkheden van hun computer. Hier thuis is er een draadloos ADSL netwerk (FritzBox WLAN modem/router), en dat werkt met andere laptops volledig naar behoren.

Hun desktop (XP), heeft altijd goed gefunctioneerd op dit netwerk met een Linksys Compact Wireless G adapter. Sinds kort werkt dit niet meer: tijdens het inloggen blijft het icoontje in de linkeronderbalk op 'netwerkadres verkrijgen' staan.

Ik heb geen verstand van computers, maar ik heb het volgende geprobeerd:

-In cmd het command 'ipconfig' ingevoerd. De resultaten waren daaruit het IP-adres 0.0.0.0, net als het subnetmasker, ook 0.0.0.0.
-Ping in cmd naar 127.0.0.1, die kwam goed terug.
-In cmd 'ipconfig /all', de resultaten zeiden dat DCHP was ingeschakeld, de DCHP-server had 0.0.0.0, net als het IP-adres en het Subnetmasker. Automatische configuratie is ingeschakeld.
-In cmd 'ipconfig /renew' gedaan, Daar krijg ik de volgende fouttekst: 'Er kan geen enkele bewerking op LAN-verbinding 4 worden uitgevoerd als het medium niet is aangesloten. Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: Draadloze netwerkverbinding 3. Kan geen contackt met de DCHP-server maken. Aanvraag is verlopen.

Daarna stopte de computer met zoeken naar het netwerkadres, en kreeg ik een foutmelding 'beperkte internettoegang'. Toen ik daarna nog een keer een 'ipconfig' deed, kreeg ik wel een IP-adres en een subnetmasker, maar geen standaardgateway. Dit is echter geen IPv4 of IPv6, zoals ik op mijn laptop wel krijg.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, en ik ben ook niet technisch genoeg om ingewikkelde uitleggen te stoppen. zou iemand mij misschien op zijn 'Jip-en-Jannekes' willen helpen?

Alvast bedankt!
Luna

Hoi !

In de Fritx!box geen mac-adres beveiliging ingesteld ?