Netwerkadres verkrijgen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Felhunter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2007
Hallo, ik heb een probleem met mijn router, er zijn in totaal 3 PC's aan gelinkt, de andere 2 doen het perfect, en hebben een netwerkkaart, mijn PC aan de andere kant, doet nogal moeilijk, de router is een SMCWBR14T-G Wireless Broadband Router, en ik gebruik een Wireless USB Adapter, dit is een SMCWUSB-G, om mijn internet te verkrijgen. Ik heb internet, maar niet voor lang, de verbinding is steeds zeer zwak, en gaat soms zelfs tot een snelheid van 1.0 Mb/sec... Mijn ISP is Telenet, en we betalen voor 3 PC's op hoge snelheid, met een grote up/downloadlimiet, dus daar zou het niet mogen aan liggen. Voordurend komt er bij de verbinding op te staan 'Netwerkadres verkrijgen'. Daarna is de verbinding er weer even, en dan valt hij weer uit, om weeral dat netwerkadres te verkrijgen, en opnieuw en opnieuw. Ik ben hier niet al te goed in, maar heb al geprobeerd om een statisch IP-adres te verkrijgen, maar dat werkte ook niet. Kan er iemand mij helpen? Ik kan me geen 2 maand vakantie inbeelden met zo'n internetverbinding. Als er nog details zijn die jullie nodig hebben, vraag ze dan gerust.

Dank bij voorbaat,
Sam.

Ik heb precies hetzelfde gehad, steeds heel even verbinding, dan weer weg en zo maat door.
Dat bleek een defecte USB dongle te zijn...

De vorige USB stick is uiteindelijk kapot gegaan van steeds tegen te lopen etc., dus dit is m'n 2de, maar eigenlijk zeg je nu dat ik een nieuwe USB stick moet kopen? In alle geval al heel erg bedankt voor de reactie.

Ho ho, ik zeg alleen maar wat bij mij de oorzaak was, niet dat je direct naar de winkel moet rennen.
Kijk eerst eens of het mogelijk is om met een andere netwerk-adapter verbinding te maken, dan weet je wat meer!

Als je vraagt of ik met andere draadloze netwerken kan verbinden, dan is het antwoord ja. Er zijn nog 2 draadloze netwerken in de buurt, waarvan 1 onbeveiligd, maar daar heb ik hetzelfde, zeer slechte verbinding, en ook steeds uitvallen, ik weet niet of het aan het netwerk ligt of de USB stick, want volgens mij ligt dat netwerk redelijk ver weg, vandaar de slechte verbinding misschien, zoals ik eerder al zei, ik ben niet goed in deze dingen...

Ik boedoel eigenlijk die PC met verbindingsproblemen proberen met een andere netwerk-kaart of netwerk-stick o.i.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan