Netwerkadres verkrijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johnalberts

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
Hallo,
Ik heb een probleem.
Ik heb een Lynksys wireless G 2.4 Ghz broadband router.
Mijn PC is hierop aangesloten. De pc van mijn dochter communiceert met deze router via een linksys usb adaptor.
De pc van mijn zoon deed het ook altijd goed maar sinds kort krijgt hij alleen nog maar de melding: "Netwerkadres verkrijgen"
Zijn verbinding is uitstekend, wordt weergegeven. Mogelijk dat het iets te maken heeft met de beveiliging. Ik wil nu de netwerksleutel uitschakelen maar weet niet hoe ik dat moet doen.Ik heb geen gebruiksaanwijzing meer bij de router. Volgens mij moet ik naar een ip adres kunnen. Begint meestal met 192. of zo.
Wie weet raad?

probeers eens admin - admin

EDIT: sorry...

Laat het username veld leeg en type 'admin' in het wachtwoord veld.

Laatst bewerkt:
Eerst naar het tabblad Wireless

Dan naar tabblad Wireless Security

Bedenk wel dat je netwerk na uitschakelen dus onbeveiligd is!

Bij Security Mode kiezen voor Disabled

Dank je,
Dat is gelukt,
Als ik de beveiliging uitzet is de verbinding inderdaad weer hersteld en kan ik ook op die pc internetten. Stel ik de beveiliging echter weer in , dan is het weer over
ideeen?

Het probleem zit dus niet in de router maar in de pc van je zoon!

Welke beveiligiing stel je in in de router? En schrijf de netwerksleutel even helemaal goed op, let ook op HOOFDLETTERS en kleine letters.

Dan op de pc van je zoon kijken bij de instellingen van de draadloze netwerk-adapter

Het probleem zit dus niet in de router maar in de pc van je zoon!

Welke beveiligiing stel je in in de router? En schrijf de netwerksleutel even helemaal goed op, let ook op HOOFDLETTERS en kleine letters.

Dan op de pc van je zoon kijken bij de instellingen van de draadloze netwerk-adapter

Ik heb geen idee welke beveiliging ik in de router heb. Kan ik dat ergens zien?
Het probleem is dus dat ik de netwerksleutel niet meer weet.

Wanneer je de beveiliging in de router weer aanzet dan krijg je dat toch te zien???

Wanneer je voor WPA gekozen hebt is dat hem inderdaad!

Dank je... het is gelukt, ik heb nu overal weer internet.
Ik heb de netwerksleutel nu in de computer van mijn zoon ingegeven en dat was de oplossing.

Is WPA goed of moet ik liever iets anders kiezen?

gr John

WPA is een prima beveiliging hoor, ik ben blij dat het opgelost is!!!
Niets meer aan doen.

Graag gedaan en kom gerust langs met problemen, daar zijn we voor!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan