Netwerkadres verkrijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertjeren

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Sinds kort heb ik een nieuw, draadloos Casema-netwerk. Het internet doet het an sich best snel, maar ik word er om de paar minuten even afgegooid. De status van mijn netwerk zegt dan 'Netwerkadres verkrijgen'. Na een paar keer op refresh te hebben gedrukt 'pakt' hij hem weer en kan ik weer verder. Bijzonder irritant tijdens downloaden of versturen van e-mails, ik kan continu opnieuw beginnen. Op mijn andere laptop heb ik een bijgeleverde Sitecom adaptor geinstalleerd en dat werkt prima, zonder verbindingsproblemen.

Wat moet ik in mijn computerinstellingen veranderen zodat hij niet continu een nieuw netwerkadres wil verkrijgen?

nieuwste software van de router al geïnstalleerd.

test de verbindingsnelheid eens van de provider met speedtest en kijk of die voldoende is.
en het vragen van een netwerkadres moet je in de router wijzigen niet op de pc.

Probeer eens een paar dagen je laptop via een draad met de router te verbinden. Heb je het probleem niet meer, dan weet je alvast dat het in het wireless gedeelte fout loopt.

groeten,

webster18

Je hebt problemen met netwerk adres verkrijgen.

Probeer een eens statisch IP adres in te stellen op de pc die dit probleem aangeeft en kijk eens of het probleem dan over is.
Waarschijnlijk gaat het dan wel goed.

succes

In mijn regio zijn er ex-multikabelklanten nu Ziggo klanten die dit sinds de overname ook regelmatig hebben...we zijn zelfs ziggomedewerkers in het oosten vh land tegen gekomen die vertelden dat iig rond ons postcode gebiedje (17**) niet lekker liep en zelfs bepaalde delen zoals dig. tv afraden voorlopig.

Dus waar zit de fout?? Zelf heb ik hier nog geen last van gehad maar heb wel gezien dat die mensen regelmatig een berichtje kregen dat de internetverbinding even weg was.
Vraag eens om je heen.

op speedtest kan terplekke je snelheden laten testen
http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestController.asp

en met ssid broadcast bepaal je in je router het vragen van netwerkadressen.

Met alle respect maar:

test de verbindingsnelheid eens van de provider met speedtest en kijk of die voldoende is.
en het vragen van een netwerkadres moet je in de router wijzigen niet op de pc.

IP adressen vragen doe je op je pc statisch of dynamisch, dit is client zijde en die vraagt altijd als deze dynamisch is. Is het IP adres statisch houdt de PC zijn mondje en maakt gewoon verbinding. Een client zal nooit een IP adres geven.
In je router bepaal je of je ze wel wil geven dit is server side, je DHCP server deze deelt uit als er een IP adres gevraagt wordt.
Voor alle duidelijkheid een IP adres vragen kan je alleen maar in je PC regelen

en met ssid broadcast bepaal je in je router het vragen van netwerkadressen.

Met je SSID (Service Set Identifier) bepaal je niet in je netwerk of er adressen uitgedeelt of gevraagt worden het heeft er helemaal niks mee te maken. je SSID is de naam van je draadloze netwerk en die kan je "broadcasten" oftewel zichtbaar maken zodat anderen je netwerk kan vinden. op dat moment word er in het geheel niet bepaaldt of er wel of geen netwerk adres wordt uitgedeelt.

Onze vraag steller @geerjeren heeft één pc die het wel goed doet en ééntje die het niet goed doet.
Dan kan je er rederlijkerwijs vanuit gaan dat zijn netwerk c.q. kabelverbindenig het goed doet. Het betekend dat één pc in zijn netwerk te vaak om een adres vraagt. Dit kan te maken hebben met een DHCP leasetime wat niet erg waarschijnlijk want zijn ander pc doet het goed, of deze heeft een statisch IP adres.
OF het is een gammele pc kaart of een verkeerde driver voor deze kaart die de verbinding niet constant houdt.
OF die ene pc zit te ver van het Acces point / draadloos modem af om een goede verbinding te houden.

Wat moet ik in mijn computerinstellingen veranderen zodat hij niet continu een nieuw netwerkadres wil verkrijgen?

Geef die ene pc nou statisch IP adres en kijk dan eens verder, voor je een heleboel overhoop haalt in een systeem waar één van de twee pc's wel goed werkt

Speedtesten en ander testen lijken mij volkomen zinloos omdat één pc het wel goed doet en ook niks te maken hebben met een IP adres verkrijgen. Zonder IP adres is speedtest zowiezo niet mogelijk.

Laatst bewerkt:
idd sloeg ik met ssid broadcast het verkeerde spoor in en kan je in je tcpipeigenschappen dit regelen. Nog wat wazig van mijn vakantie denk ik :rolleyes:

Thnx PC animal...I stand corrected :thumb:

Je hebt problemen met netwerk adres verkrijgen.

Probeer een eens statisch IP adres in te stellen op de pc die dit probleem aangeeft en kijk eens of het probleem dan over is.
Waarschijnlijk gaat het dan wel goed.

succes

Zou je mij kunnen vertellen hoe ik dat doe?

Ik heb ooit nog een handleiding gemaakt, nu het volgende probleem je kan niet meer als 100kb uploaden dus een mooi documentje gaat hem even niet worden.

Ik heb wel de plaatjes er opgezet als je begint met plaatje 1 en zo verder gaat het vast ook wel lukken

succes

Bijlagen

• Win2000_netwerk-1.jpg
    Win2000_netwerk-1.jpg
    37,7 KB · Weergaven: 93
  • Win2000_netwerk-2.jpg
    Win2000_netwerk-2.jpg
    82,6 KB · Weergaven: 84
  • Win2000_netwerk-3.jpg
    Win2000_netwerk-3.jpg
    89,5 KB · Weergaven: 78
  • Win2000_netwerk-4.jpg
    Win2000_netwerk-4.jpg
    72,8 KB · Weergaven: 80
als je de handleiding naar mij kunt sturen dan zal ik zorgen voor plaatsing.
puppie@helpmij.nl

Als rar ingepakt.
de handleiding van pc animal

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan