Met alle respect maar:
test de verbindingsnelheid eens van de provider met speedtest en kijk of die voldoende is.
en het vragen van een netwerkadres moet je in de router wijzigen niet op de pc.
IP adressen vragen doe je op je pc statisch of dynamisch, dit is client zijde en die
vraagt altijd als deze dynamisch is. Is het IP adres statisch houdt de PC zijn mondje en maakt gewoon verbinding. Een client zal nooit een IP adres geven.
In je router bepaal je of je ze wel wil geven dit is server side, je DHCP server deze deelt uit als er een IP adres gevraagt wordt.
Voor alle duidelijkheid een IP adres
vragen kan je alleen maar in je PC regelen
en met ssid broadcast bepaal je in je router het vragen van netwerkadressen.
Met je SSID
(Service Set Identifier) bepaal je niet in je netwerk of er adressen uitgedeelt of gevraagt worden het heeft er helemaal niks mee te maken. je SSID is de naam van je draadloze netwerk en die kan je "broadcasten" oftewel zichtbaar maken zodat anderen je netwerk kan vinden. op dat moment word er in het geheel niet bepaaldt of er wel of geen netwerk adres wordt uitgedeelt.
Onze vraag steller @geerjeren heeft één pc die het wel goed doet en ééntje die het niet goed doet.
Dan kan je er rederlijkerwijs vanuit gaan dat zijn netwerk c.q. kabelverbindenig het goed doet. Het betekend dat één pc in zijn netwerk te vaak om een adres vraagt. Dit kan te maken hebben met een DHCP leasetime wat niet erg waarschijnlijk want zijn ander pc doet het goed, of deze heeft een statisch IP adres.
OF het is een gammele pc kaart of een verkeerde driver voor deze kaart die de verbinding niet constant houdt.
OF die ene pc zit te ver van het Acces point / draadloos modem af om een goede verbinding te houden.
Wat moet ik in mijn computerinstellingen veranderen zodat hij niet continu een nieuw netwerkadres wil verkrijgen?
Geef die ene pc nou statisch IP adres en kijk dan eens verder, voor je een heleboel overhoop haalt in een systeem waar één van de twee pc's wel goed werkt
Speedtesten en ander testen lijken mij volkomen zinloos omdat één pc het wel goed doet en ook niks te maken hebben met een IP adres verkrijgen. Zonder IP adres is speedtest zowiezo niet mogelijk.